quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

A vasút a közösségi közlekedés gerince

2019. július 09.

Kiemelte, a minisztérium stratégiája megfogalmazza, hogy a vasúti pályák Budapest és a 100 ezernél több lakosú nagyvárosok között óránként legalább 120-160 kilométer, míg a főváros és többi nagyváros között minimum 100-120 kilométer sebességű közlekedésre legyenek alkalmasak. Csökkenjen továbbá a vasúti energia-felhasználás, a környezetterhelés, és vasút területén is minél szélesebb körben terjedjen el digitalizáció – sorolta.

Az államtitkár beszélt Magyarország árufuvarozási tranzitszerepéről, amelyet a vasúti infrastruktúra fejlesztése erősít, és fontosnak nevezte, hogy a hazai vasúthálózat a nemzetközi hálózat része legyen a határok közötti átjárhatóság biztosításával. Magyarország számára nagy lehetőségnek nevezte, hogy az Ázsia és Európa közötti áruforgalom meghatározó tranzitútvonalává váljon.

Az ITM államtitkára szerint Magyarország kedvező adottságaival a régió első számú logisztikai központjává válhat, és hangsúlyozta, azt is el kell érni, hogy a vasúton Távol-Keletről Európába érkező áruk továbbításához a vasúttársaságok ne csak az Oroszország-Fehéroroszország-Lengyelország útvonalat válasszák, hanem Magyarországot is.

Mosóczi László emlékeztetett rá, hogy a 2014-2020-as európai uniós pénzügyi ciklusban közösségi tárfinanszírozással mintegy 1000 milliárd forintot fordít Magyarország a vasúti fejlesztésekre, és azt szeretnék, ha a következő uniós költségvetési időszakban is a mostani keretösszeggel megegyező forrást lehetne erre a célra  fordítani.