Tram-Train főmérnöke: az év végére a legtöbb forgalmi zavar megszűnik

A szakember az elkövetkező hónapok forgalomkorlátozásait, közlekedési lezárásait is részletesen ismertette.
A Népkert-Vasútállomás csomópont jelenleg le van zárva, ez az állapot ennek a hónapnak a végéig tart majd. Az Ady Endre-Tóalj utcai körforgalomnál jelenleg egyirányúsítva van a közlekedés, ez a tervek szerint július első napjaiban szintén megszűnik.

Fotó korábbi
Kanda Imre hozzátette, az Ady Endre útra a kopóréteg a projekt végéhez közeledve kerül majd fel, de addig is közlekedhetnek majd rajta az autósok.
A Bajcsy Zsilinszkyn június hónapban a páratlan oldalon átépítés zajlik, július elsejétől ez átkerül a páros oldalra. Az Andrássy-n lévő közlekedési korlátozások szeptember elejéig lesznek érvényben.
Ami a belvárosi részt illeti, július elsejétől az Andrássy, a Szent Antal utca és az Emlékpont közötti szakasz lesz lezárva, illetve a Szőnyi utca-Kossuth tér szakasz is. Ugyanakkor a Szőnyi utcán lévő üzletek kiszolgálása biztosítva lesz.
Kanda Imre a Rádió7 műsorában beszélt a Tram-Train jelentőségéről is. Kiemelte, Magyarországon első alkalommal valósul meg ez a típusú, modern közlekedési forma, amelyet még a ’90-es években, Németországban valósítottak meg az átszállási idők csökkentésének érdekében.
A Közép-Európában is egyedülálló közlekedési eszköznek számító Tram-Train, elindul egy adott város villamoshálózatán, majd rácsatlakozik a nagyvasút hálózatára, végül a másik város villamoshálózatára tér vissza.
A főmérnök kifejtette, nagyon sok időt spórolnak meg így az utasok, akár a Vásárhely-Szeged, akár csak egy Vásárhelyen belüli közlekedést veszünk. Átszállás nélkül juthatunk el A-ból B-be. Könnyíti az iskolába járást, vagy az orvosi vizsgálatra, Szegedre utazó idősebbek közlekedését is, hiszen nem a Mars téren van a végállomás, bejuthatunk Szeged belvárosáig vele, a Tram-Train az 1-es villamos nyomvonalára csatlakozik itt rá.
A főmérnök arról is beszámolt, hogy minden szerelvény rendelkezik mozgáskorlátozottaknak kialakított helyekkel, minden egyes szerelvényben 4 ilyen található. A vakok és gyengénlátók számára pedig peronokat alakítanak ki, ezáltal biztonságosan fel és le tudnak szállni.
A Rádió7 műsorában elhangzott, a Tram-Train valamennyi eleme, szerkezete vadonatúj.
A szerelvények majd Spanyolországból érkeznek, ezt követően „felszoftverezik” őket, majd ezután indulhatnak meg a próbakörök, amelyek több 1000 kilométert jelentenek.
A mozdonyvezetők képzését pedig már megkezdte a MÁV. Hiszen olyan szakemberek kellenek ehhez, akik a villamosvasúton és a vasúton is tudnak közlekedni, mindkettőre ki vannak képezve.