quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 23. szerda
  -  Béla
Vásárhely24.com archívum

Tram-Train főmérnöke: az év végére a legtöbb forgalmi zavar megszűnik

2019. június 18.

A szakember az elkövetkező hónapok forgalomkorlátozásait, közlekedési lezárásait is részletesen ismertette.

A Népkert-Vasútállomás csomópont jelenleg le van zárva, ez az állapot ennek a hónapnak a végéig tart majd. Az Ady Endre-Tóalj utcai körforgalomnál jelenleg egyirányúsítva van a közlekedés, ez a tervek szerint július első napjaiban szintén megszűnik.

Fotó korábbi

Kanda Imre hozzátette, az Ady Endre útra a kopóréteg a projekt végéhez közeledve kerül majd fel, de addig is közlekedhetnek majd rajta az autósok.

A Bajcsy Zsilinszkyn június hónapban a páratlan oldalon átépítés zajlik, július elsejétől ez átkerül a páros oldalra. Az Andrássy-n lévő közlekedési korlátozások szeptember elejéig lesznek érvényben.

Ami a belvárosi részt illeti, július elsejétől az Andrássy, a Szent Antal utca és az Emlékpont közötti szakasz lesz lezárva, illetve a Szőnyi utca-Kossuth tér szakasz is. Ugyanakkor a Szőnyi utcán lévő üzletek kiszolgálása biztosítva lesz.

Kanda Imre a Rádió7 műsorában beszélt a Tram-Train jelentőségéről is. Kiemelte, Magyarországon első alkalommal valósul meg ez a típusú, modern közlekedési forma, amelyet még a ’90-es években, Németországban valósítottak meg az átszállási idők csökkentésének érdekében.

A Közép-Európában is egyedülálló közlekedési eszköznek számító Tram-Train, elindul egy adott város villamoshálózatán, majd rácsatlakozik a nagyvasút hálózatára, végül a másik város villamoshálózatára tér vissza.

A főmérnök kifejtette, nagyon sok időt spórolnak meg így az utasok, akár a Vásárhely-Szeged, akár csak egy Vásárhelyen belüli közlekedést veszünk. Átszállás nélkül juthatunk el A-ból B-be. Könnyíti az iskolába járást, vagy az orvosi vizsgálatra, Szegedre utazó idősebbek közlekedését is, hiszen nem a Mars téren van a végállomás, bejuthatunk Szeged belvárosáig vele, a Tram-Train az 1-es villamos nyomvonalára csatlakozik itt rá.

A főmérnök arról is beszámolt, hogy minden szerelvény rendelkezik mozgáskorlátozottaknak kialakított helyekkel, minden egyes szerelvényben 4 ilyen található. A vakok és gyengénlátók számára pedig peronokat alakítanak ki, ezáltal biztonságosan fel és le tudnak szállni.

A Rádió7 műsorában elhangzott, a Tram-Train valamennyi eleme, szerkezete vadonatúj.

A szerelvények majd Spanyolországból érkeznek, ezt követően „felszoftverezik” őket, majd ezután indulhatnak meg a próbakörök, amelyek több 1000 kilométert jelentenek.

A mozdonyvezetők képzését pedig már megkezdte a MÁV. Hiszen olyan szakemberek kellenek ehhez, akik a villamosvasúton és a vasúton is tudnak közlekedni, mindkettőre ki vannak képezve.