Július elején felszabadul az Ady Endre utca és a népkerti csomópont

A tram-train volt a témája a Rádió 7 keddi Közös Nevezőjének, amelyben az is elhangzott, hol milyen forgalmi változás várható a közeljövőben.
A műsor vendége Kanda Imre, a beruházás mérnöke volt, aki elmondta, a Vásárhely-Szeged közötti tram-train legnagyobb előnye az lesz, hogy egy gyors, környezetbarát és komfortos közlekedési eszközzel meg lehet majd oldani egy olyan utazást, amit eddig csak átszállásokkal lehetett. – Nemcsak két város pályaudvarát köti össze, hanem szinte végigmegy a települések összes fontos pontján – tette hozzá a szakember, kiemelve, a mozgáskorlátozottak is használhatják majd a szerelvényeket.
A mérnök az aktuális forgalmi változásokat is ismertette. Ezek szerint július első napjaiban a népkerti csomópont, valamint az Ady Endre és a Tóalj utcák felszabadulnak, azaz például a Hősök teréről már el lehet jutni a 47-es főútra, és fordítva. A Kálvin téri körforgalom munkálatai miatt a Bajcsy utcán a közlekedés a páros oldalra kerül át, ami várhatóan a külső Andrássy út félpályás útlezárásával egyetemben szeptemberig áll majd fent.
Az Andrássy út belső szakaszát, azaz az Emlékpont és a Szent Antal utca közötti részt júliusban lezárják, valamint a Kossuth tér és Szent Antal utca közötti utat is lezárják november végéig. A Szőnyi utca felől azonban mindig biztosított lesz az üzletek kiszolgálása.
Kanda Imre kifejtette, jövő tavaszra mindennek el kell készülnie Vásárhelyen, ami azt jelenti, hogy idén decemberre a projekt 85-90 százalékos készültséget ér el.
A műsorban még elhangzott: a városban lefektetett sínek vadonatújak és nem használtak, ezért téves információ, hogy fel kell azokat szedni. A sofőrök képzését pedig a MÁV már elindította, valamint a szerelvények gyártása is megkezdődött Spanyolországban.