Aranyné Bajnóczi Andrea: friss, ízletes zöldséggel-gyümölccsel a vásárhelyiek egészségéért!

A hódmezővásárhelyi Aranyné Bajnóczy Andrea és családja immár tíz éve foglalkozik zöldségek és gyümölcsök viszonteladásával. Az Arany zöldséges- és gyümölcsbolt egy véletlennek köszönhetően jött létre, azóta viszont nemcsak a városban, hanem a környéken is szárnyal.
Mikor és hogyan jött létre a zöldség-gyümölcs boltjuk?
Tíz évvel ezelőtt egy véletlennek köszönhetően hoztuk létre Hódmezővásárhelyen, – a Kertvárosban – az első zöldség-gyümölcs boltunkat. Akkoriban már több éve volt annak, hogy varrónőként tevékenykedtem és egy ruhajavító üzletet üzemeltettem. A szomszédságban pedig egy zöldség-gyümölcs bolt működött, ami aztán egyik napról a másikra megszűnt, a környékbeliek pedig mindezt rövid időn belül hiányolni kezdték. Így a férjemmel kaptunk hát az alkalmon, átalakítottuk a ruhajavító szalonom egy részét, és megnyitottuk az első, apró kis zöldség-gyümölcs boltunkat. Az ötlet kétségtelenül spontán volt. Első körben a jelentkező hiányt, másodkörben pedig a már meglévő fizetéseinket szerettük volna ezzel a lehetőséggel kiegészíteni. Míg végül mind a ketten oly annyira megszerettük magát a tevékenységet és annak minden velejáróját, hogy lassan, de biztosan elkezdtük egy fokkal, majd még eggyel magasabbra emelni, minek köszönhetően ma már három üzlettel büszkélkedhetünk. Mindezek után a vállalkozás a fiunk felnőtté válásával abszolút családivá nőtte ki magát.
Mi a mottójuk?
Mottónk a mai napig a „Jót, jó áron!” címszó alatt fut. Ugyanis rendkívül fontosnak találjuk azt, hogy olyan élelmiszert adjunk el, amit mi magunk is megvennénk és jóízűen elfogyasztanánk. Ehhez persze meg kellett találnunk azokat a termelőket, akik hasonlóképp gondolkodnak efelől. Szerencsénkre sikerült! Kijelenthetem, hogy a környék legmesésebb és legodaadóbb termelőitől szerezhetjük be az árut, akik hajlandóak voltak bennünket beavatni a termelés részleteibe is, sőt a szerződéskötéskor mi magunk is megtekinthettük a férjemmel azokat a helyeket, ahol, és ahogyan ezeket a zöldségeket és gyümölcsöket megtermesztik. A külföldről behozott áruink pedig szinten immár tíz éve egy azon nagykereskedésből valók. Vagyis, szinte minden féle-fajta darabunk pontosan visszavezethető oda, ahonnan és akitől származik.
Mennyire elégedettek a kereslettel, és mi a helyzet a konkurenciával?
Örömmel jelentem, hogy elégedettek vagyunk a kereslettel, minek köszönhetően három üzletet üzemeltethetünk itt, Hódmezővásárhelyen. Ami mellett a környékbeli piacokon is rendszerint megjelenünk. Időbe telt ugyan, míg a város mind a három területén bizalmat szavaztak nekünk az emberek, de azt gondolom, hogy igen is megérte mindezt kivárni! Mindez olykor komoly terheket ró ránk, viszont az állandó beruházás elengedhetetlen a fejlődéshez. Jelenleg a család minden tagja, tehát a férjem és a fiam is főállásban foglalkozik azzal, hogy a felépített rendszer továbbra is jó minőségben meg tudjon maradni működőképesnek. Fontos kiemelnem, hogy jelenleg nyolc kiváló alkalmazottunk van, akik kiegészítenek mindebben minket. És hazudnék, ha azt mondanám, hogy könnyű a lavírozás a konkurenciával szemben, mert nem az. Legtöbbjük ugyanis arra hajt, hogy minél többet, minél alacsonyabb áron értékesítsen. A minőségre pedig messze nem fektetnek akkora hangsúlyt, mint mi. Nálunk pedig ez az, ami még mindig sokkal elsődlegesebb.
Mi a siker titka?
Közhely ugyan, de véleményem szerint a siker titka nem más, mint mindent megadni és megtenni a vásárlóért. Éppen ezért azok, akinek munkát adunk és mi magunk is igyekszünk tágítani a tudásunkat a zöldségek és gyümölcsök világát illetően. Avagy nem ritka, hogy utána olvasunk és tanulmányozzuk egyes termékeink hatásait, elkészítési és felhasználási módjukat annak érdekében, hogy a vevőinkben felmerülő kérdésekre az eladás során választ tudjunk adni. Illetve azt gondolom, hogy a siker egy másik nagyon fontos kulcsa az az a mód, ahogyan és amilyen formában mi kínáljuk azt az adott terméket Rendkívül fontos, hogy tulajdonképpen hogyan is tálaljuk üzleteinkben az árut. Legyen szó színekről, ízekről, akciókról.
Tapasztalatai szerint a hódmezővásárhelyiek zöldség-gyümölcs kedvelő emberek?
Igen, a tapasztalatok azt mutatják, hogy a vásárhelyiek körében is egyre inkább fontos az egészséges táplálkozás, ezáltal pedig a megfelelő mennyiségű és minőségű zöldség és gyümölcs bevitel. Ez az elmúlt években ténylegesen nőt.
Tudomásom szerint örömmel támogatnak minden jótékony, a környezetünkben élők szebbé és boldogabbá tételére szolgáló eseményt.
Így igaz, több alkalommal tűntünk fel támogatóként egy-egy jótékonysági rendezvényen, és adtunk ajándékba zöldséget, gyümölcsöt vagy éppen fenyőfát. Merthogy a tevékenységünk a karácsonyi szezonban a fenyőfa árusításával rendszerint bővül. Örömmel segítettük már például a Szeretem Vásárhelyt Egyesület vagy a Kriko Gym munkáját, de a Nyugdíjas Lakóparknak és a Hajléktalanszállónak is ajándékoztunk már termékeinkből.
Terveik között szerepel-e a fejlesztés és a terjeszkedés? Illetve milyen céljaik vannak?
Egyelőre egyetlen célunk van, mégpedig megtartani azt a szintet, ahol jelenleg állunk és átadni a fiunknak ezt úgy, hogy aztán ő sikeresen és könnyedén, a saját ízlésére formálva tudja ezt tovább fejleszteni úgy, hogy a vásárlói igények ne sérüljenek.
Aranyné Bajnóczi Andrea kétségtelenül a legodaadóbb és legszerethetőbb zöldség-gyümölcs árusok sorait erősíti. Munkáját mérhetetlen szenvedély és szeretet jellemzi. Rendkívül precíz és szemmel jól láthatóan szívvel-lélekkel űzi mindezt azért, hogy a vevők minden nap elégedettek legyenek.
Nos Kedves Olvasók, én ezúton ajánlom bátran, hogy térjenek be a hódmezővásárhelyi Arany zöldség-és gyümölcsboltba, ahol mennyei, friss, finom és minőségben is garantált termékeket kaphatóak.