quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Fontos információk Lázár tram-train leveléből

2019. május 13.

Egy sor új információt tartalmazó tájékoztatót juttatott el Lázár János a tram-train beruházás kormánybiztosa, országgyűlési képviselő a vásárhelyi háztartásokba.

Az alábbiakban a leggyakrabban föltett kérdéseket gyűjtöttem össze – írja levelében Lázár János.

Mikor lesz kész, mikortól lehet utazni a tram-trainnel?

A jelenlegi ütemtervek szerint a 2021 őszi tanévkezdéskor már a tram-trainnel utazhatunk Szegedre.

Mennyi lesz a menetidő, milyen sűrűn jár majd a tram-train?

A Népkerttől nagyjából 30-35 perc alatt lehet majd Szeged belvárosába érni. Csúcsidőben az új villamosvonatok 10, napközben pedig 20 percenként követik egymást.

Fel lehet-e vinni kerékpárt a tram-trainre?

Igen! Kifejezetten az volt a cél, hogy olyan tömegközlekedési fejlesztést hajtsunk végre, ami a városon belüli közlekedés „meghosszabbítása” lehet.

Van-e csúszás a projektben?

Van, de igyekszünk behozni. A csúszást az okozza, hogy a közműkiváltásoknál kiderült: az érintett közműcégek sajnos nem mindig tudják pontosan, hol futnak a saját víz-, gáz- és távhővezetékeik. A szolgáltatók 2017 nyarára ígérték az érintett közművek kiváltását, minderre azonban még mindig nem került sor.

Valóban szükség lehet a már lefektetett, használt sínek cseréjére is?

Igen. Még a korábbi időszakban született döntés arról, hogy az ún. nagyvasúti vonalon használt síneket fektetnek le. Miniszterelnök úr azért nevezett ki engem a tram-train projekt biztosává, hogy az ilyen fontos, hosszútávú döntéseket ellenőrizzem, felügyeljem. A szakértői vizsgálatok során sajnos bebizonyosodott, hogy a használt sínek nem elég megbízhatók ahhoz, hogy a tram-train szerelvények évtizedeken át gyorsan és sűrűn közlekedjenek rajta. Márpedig a vasútvillamos beruházást nemcsak önmagunknak építjük, hanem a jövő nemzedékek számára is. A minőség és a biztonság terén tehát nem köthetünk kompromisszumot. Ezért dolgozom a használt sínek cseréjéért is.

Miért számít „országos főpróbának” a Hódmezővásárhely-Szeged tram-train projekt?

Mert Magyarország kormánya nálunk próbálja ki először azt, ami Nyugat-Európa számos pontján már bevált: két közeli város villamossal történő összekapcsolását. Hiszünk abban, hogy a városon belüli és a városok közötti tömegközlekedésnek ez a jövője. Ha a vásárhelyi mintaprojekt beválik, tram-trainnel fejlődhet tovább Szombathely és Kőszeg, Miskolc környéke vagy épp Makó is.