quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Kinek könnyű, kinek nehéz – vásárhelyi diákokat kérdeztünk az érettségiről

2019. május 06.

Hódmezővásárhelyen is kezdetét vette ma az írásbeli érettségi. Az első megmérettetés a magyar irodalom és nyelvtan volt, ennek margójára az Eötvös József Szakgimnázium és Szakközépiskola, valamint a Bethlen Gábor Református Gimnázium tanulóit kérdeztük.

A vásárhelyi Eötvös József Szakgimnázium és Szakközépiskola 12.A osztályos, egészségügyi szakirányon tanult diákjai elmondása szerint a magyar érettségi a vártnál és a már előzőleg próbaként megírtaknál is sokkal nehezebbnek bizonyult.

Mészáros Zoltán kifejezetten csalódottan hagyta el a termet, ugyanis számára mind az első, mind a második rész igen nehéz volt. És bár előzőleg különórákat is vett, mégis meggyűlt a baja a feladatlapokkal.

„Azt gondolom, hogy a vártál nehezebb volt a magyar érettségi. Az első feladatlapon egy szövegértés és egy szövegalkotási feladat közül lehetett választani. Én a szövegalkotást, azaz esetünkben az érvelést választottam. Így aztán az első részhez kellett is a kilencven perc, a másodikban, ahol százötven percet kaptunk, már a kevesebb idő is elegendőnek bizonyult. Ez egy műértelmező szöveg alkotását várt el tőlünk, avagy választásunk szerint egy mű adott szempontú értelmezése vagy két mű adott szempontú összehasonlító értelmezése közt dönthettünk. A választott feladat megoldásának elvárt terjedelme 400-800 szó volt. Ezen lehetőségek közül én a mű adott szempontú értelmezését választottam.”

Hódmezővásárhelyen is kezdetét vette ma az írásbeli érettségi

Deák Annának, Zoltán osztálytársának viszont annyira nem okozott nehézséget a magyar írásbeli érettségi teljesítése.

„A feladatlap első részében én is maximálisan kihasználtam a szövegalkotásra megadott kilencven percet, jómagam is az érvelést választván, a második feladatlapon szereplő két feladat közül pedig ugyanúgy, mint Zoli, én is a mű adott szempontú értelmezését választottam, avagy novellát elemeztem a két vers, József Attila, illetve Radnóti Miklós alkotásainak összehasonlítása helyett. Ugyanis a versek nem állnak olyan közel hozzám.”

Hódmezővásárhelyen is kezdetét vette ma az írásbeli érettségi 1

Ezt követően a Bethlen Gábor Református Gimnázium végzőseit csíptük el néhány kérdés erejéig.

Fröhlich Bence és Csukas Zsolt 12.B osztályosok könnyűnek találták a magyar érettségi feladatsorait. Véleményük szerint teljesen aktuálisak voltak úgy a szövegértési és szövegalkotási feladatok, mint a mű adott szempontú értelmezése, vagy a két mű adott szempontú összehasonlító értelmezése közül választható, megoldásra váró feladatok.

Hódmezővásárhelyen is kezdetét vette ma az írásbeli érettségi 2

Az első feladatsornál mind a kettőjüknek választása az érvelésre esett, majd a második részben szintén mind a ketten Mándy Iván novelláját elemezték.

Elmondásuk alapján a felkészülés és az iskolában nyújtott oktatás maximálisan eleget adott ahhoz, hogy a ma megírt vizsgák sikeresen teljesítésre kerüljenek. Ennek okáért egyáltalán nem tartanak az elkövetkezendő napoktól és a még rájuk váró érettségiktől.

És végül azt is megtudtuk, hogy céljaik között az egyetemen való továbbtanulás szerepel.

Fotó: Gémes Sándor