quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Promenad.hu archívum

Teljesen megújul a Facebook

2019. május 01.

Kinézet és koncepció tekintetében is irányváltás következik – írja az origo.hu.

Az elmúlt években elsősorban a fejlődő piacoknak köszönhetően a Facebook képes volt növelni a felhasználóinak a számát, azonban elég nehéz nem észrevenni, hogy süllyed a hajója. A probléma jelen esetben látszólag három pilléren nyugszik: egyrészt a kezdeti varázsa után az internetezők elkezdték kiismerni a Facebook gyakorlati és pszichológiai negatívumait, másrészt az emberekre fókuszáló közösségi hálózatból egy interaktív hirdetőtáblává vált, harmadrészt pedig az elmúlt évek jelentős botrányai is sokat rontottak a cég megítélésén.

Mark Zuckerberg persze szeretné megmenteni a kincsesbányát, így az évente megrendezésre kerülő F8 fejlesztői konferenciájának nyitóelőadásán jelentős változtatásokat mutatott be. A vizuálisan nyilvánvaló változás, hogy a Facebook következő hónapokban élesedő, a klasszikus kék színt feltűnően mellőző új felülete a csoportokat és az eseményeket próbálja minél inkább az előtérbe tolni.

Ez nem jelent nagy meglepetést, hiszen Mark Zuckerberg már hetekkel ezelőtt kibeszélte, hogy a jövőben a Facebooknak szerinte két fontos funkciója lesz: a felhasználók privát kapcsolattartásra használják majd, továbbá az érdeklődési köreiknek megfelelő tematikájú csoportokban való aktivitásra adhat számukra lehetőséget.

A felhasználókat egyre kevésbé érdeklik a félig-meddig ismeretlen emberek személyes jellegű kommunikációi, részben, mivel a közösségi hálózatokon igazán aktívan tartalmakat megosztók tipikusan csak a hétköznapi valóságuk egy igen szűk, ráadásul a személyüket és az életüket jó színben feltüntető szeletét osztják meg.

A közösségi médián keresztül nem lehet belenézni az életükbe, a Facebook felhasználóinak jókora részét sokáig ez a fajta kukkolás illúziója ragasztotta a kijelzők elé.

Röviden összefoglalva a következő időszakban az evolúciójának harmadik állomásába lép a Facebook. Első körben az emberek közti nyilvános kommunikációról szólt a szolgáltatás, a második körben pedig a Facebook a háttérbe szorította a felhasználókat, helyette fizetett vagy fizetetlen reklámokat mutogatott neki, hogy kegyetlenül monetizálja őket. A mostani, harmadik állomás központi témáit a helyek és a közösségek jelentik: Zuckerberg egy fókuszáltabb és funkcionálisabb Facebookot akar látni, amelyet elsősorban praktikus okból látogatnak a felhasználók.

Ennek megfelelően a közösségi hálózat inkább csoportokat és eseményeket fog javasolgatni, továbbá a potenciális ismerősök ajánlgatásakor is fontosabb szerepet kap majd az azonos csoportokban való aktivitás.

Új Messenger és titkos szerelmek

A Facebook mobilos és böngészős felületének a megújítása mellett a Facebook bejelentette, hogy teljesen újraírja a Messenger mobilalkalmazást, a következő főverzió kevesebb helyet foglal és gyorsabban működik. Emellett Windows és macOS rendszerekre jön hozzá egy hivatalos kliensprogram: az alkalmazás telepítése után nem kell majd a böngészőn át bejelentkezni a Facebookba vagy a Messenger dedikált webhelyére, asztali alkalmazásból is lehet majd használni. Szintén fontos, hogy a Messenger végponttól végpontig tartó titkosítást használ majd, így még a Facebook alkalmazottai sem lesznek képesek beleolvasni az üzenetekbe.

További érdekes újítás, hogy a Facebook jelenleg csak néhány országban tesztelt társkereső szolgáltatása egy „titkos szerelem” funkcióval fog bővülni. Ennek keretében a felhasználók megjelölhetnek legfeljebb kilenc olyan személyt az ismerőseik közül, akik iránt érdeklődnek, ha pedig kölcsönösnek bizonyul az érdeklődést, akkor erről mindketten értesítést kapnak.

Forrás: origo.hu

Képek: facebook.com