quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Zöld lámpát kapott a Szeged-Szabadka vasútfejlesztés: Lázár János a felelőse

2019. április 15.

A közlekedésfejlesztésről szóló egyezség is megszületett ma Szabadkán, a magyar és a szerb kormány között. A két ország vezetői összesen tizenegy megállapodást kötöttek meg.

A kormányülést követő sajtótájékoztatón Orbán Viktor miniszterelnök beszélt a Budapest-Belgrád-vasútvonal korszerűsítéséről, amellyel a mostani 7-8 órás menetidő 2-3 órára csökkenhet. Kitért emellett a Szabadka-Szeged és a Szabadka-Baja közötti vasútvonal hiányzó szakaszainak megépítésére, illetve modernizációjára, ami “mindenkinek jó lesz, aki ebben a térségben lakik”. Az utóbbi regionális vasútvonalakkal kapcsolatos kérdésre emlékeztetett: Magyarország a magyar-szerb vasúti közlekedés egészének újjáteremtésére kinevezett “egy teljhatalmú embert”, egy kormánybiztost Lázár János fideszes országgyűlési képviselő személyében.

Az európai integráció területén nyújtott támogatásért, a Koszovó helyzetével kapcsolatos kiegyensúlyozott hozzáállásért, a gazdasági együttműködésért, valamint a magyarországi szerb kisebbség támogatásáért mondott köszönetet Ana Brnabic szerb kormányfő Orbán Viktornak.

Lázár János, a déli közlekedésfejlesztésekért felelős kormánybiztos a Makó Híradónak elmondta: a vasútvonallal azt adnák vissza, amit a történelem elvett az itt élőktől. A határokkal feldarabolt Alföld gazdasági újraegyesítése katalizátora lehet a régió fejlődésének, ezért Magyarországnak, Romániának és Szerbiának is érdeke.

Emlékeztetett arra, hogy a  a déli vasútfejlesztés keretében a tervek szerint Pécstől Debrecenig, Szabadkát, Szegedet és Hódmezővásárhelyt is érintve összesen 500 kilométernyi kötött pályás vasút épülne meg 10 év alatt 800 milliárd forint értékben.

Fotó: Illusztráció (pixabay.com)