quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Promenad.hu archívum

A technológia bonyolult világa játékosan és érthetően – Digitális Témahetet tartanak a Varga Tamás iskolában

2019. április 11.

Csütörtökön a technológia rejtelmeit ismerhették meg a Hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskola növendékei. A Technológiai Oktatásért Alapítvány önkéntesei egy élményközpontú, játékos tanulásra invitálták a fiatalokat – írja a Vásárhely24.com.

A vásárhelyi intézmény ebben az évben is csatlakozott a Digitális Témahéthez. Molnárné Megyeri Anikótól, a humán munkaközösség vezetőjétől megtudtuk, a fő cél a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése. A hét folyamán számos érdekes programmal készülnek a gyerekek, szülők és a pedagógusok számára.

A munkaközösség vezetője elmondta, kedden az iskolai oktatásukban is kiválóan használható QR kódok segítségével, izgalmas, egész napos rejtvényfejtésre invitálták a gyerekeket. „A feladattal azt szerettük volna elérni, hogy megmutassuk: a telefon milyen lehetőséget teremt az iskolai felhasználás során.”

Szerdán és pénteken a Hipersuli program önkéntesei a biztonságos internetezésről tartanak interaktív előadást a gyerekek számára. A foglalkozások során az adatbiztonság, internetes zaklatás és digitális lábnyom lesz a fő téma, hiszen a biztonságos netezéssel kapcsolatos ismeretterjesztésre és tudatosításra a gyerekek körében folyamatosan nagy szükség van.

A technika bonyolult világa játékosan és érthetően – Digitális Témahetet tartanak a Varga Tamás iskolában 1

„Csütörtökön a Kódklub szervezésében pályaorientációs és inspirációs foglalkozáson vehetnek részt a diákok. Ennek célja: megmutatni, hogy a technológiai szektor mindenki számára elérhető karrierlehetőségeket tud kínálni. A tervezett műhelyfoglalkozás során a játékokból ismert világok és karakterek segítségével ismerhetik meg a gyerekek a programozás alapjait, miközben elkészítik saját játékukat Scratch-ben.” – fejtette ki.

Fáy Eszter, a Technológiai Oktatásért Alapítvány program koordinátora elmondta, a Skool elnevezésű projektjük öt éve indult, azzal a céllal, hogy lányokat inspiráljanak tech-területen. A Kódklub 2017-ben vette kezdetét, aminek keretében fiúknak és lányoknak egyaránt tartanak foglalkozásokat azért, hogy ne legyen számukra ijesztő a technológia világa.

Egy Széchenyi 2020-as projekt (Óbudai Egyetem STEM stratégiai fejlesztései) keretében igyekeznek minél több gyerekhez eljutni, és sikerélményt nyújtani nekik ezen az elsőre bonyolultnak tűnő területen. Ennek a programnak a keretében jöttek el a Hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskolába is. Ilyenkor tech-területen dolgozó önkéntesek segítik a munkájukat, ők nyújtják a szaktudást.

A technika bonyolult világa játékosan és érthetően – Digitális Témahetet tartanak a Varga Tamás iskolában 2

Ma Scratch foglalkozást tartottak, amelynek során a programozás gondolkodásmódját ismerték meg az iskola tanulói.

Molnárné Megyeri Anikótól még megtudtuk, a digitális témahéten a felnőttekre is gondolnak. A Kódklub munkatársai rendhagyó szülői beszélgetés keretén belül ismertetik meg a szülőket a tech világával, a továbbtanulással, és későbbi elhelyezkedéssel.

Kácsor Katalin és Purak Ákos, nevelőtestületük innovatív pedagógusai a Tanítsd ma a holnapot! című digitális pályázat keretén belül nyílt órákon mutatják meg az érdeklődő tanároknak, hogy a digitális tananyagfejlesztéssel milyen eredményeket tudnak elérni a motiváció és az órai aktivitás növelésében, illetve ötleteket láthatunk arra vonatkozóan: a szövegértés fejlesztése hogyan tud megvalósulni a digitális tananyagok segítségével.

Forrás: vasarhely24.com