A technológia bonyolult világa játékosan és érthetően – Digitális Témahetet tartanak a Varga Tamás iskolában

Csütörtökön a technológia rejtelmeit ismerhették meg a Hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskola növendékei. A Technológiai Oktatásért Alapítvány önkéntesei egy élményközpontú, játékos tanulásra invitálták a fiatalokat – írja a Vásárhely24.com.
A vásárhelyi intézmény ebben az évben is csatlakozott a Digitális Témahéthez. Molnárné Megyeri Anikótól, a humán munkaközösség vezetőjétől megtudtuk, a fő cél a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése. A hét folyamán számos érdekes programmal készülnek a gyerekek, szülők és a pedagógusok számára.
A munkaközösség vezetője elmondta, kedden az iskolai oktatásukban is kiválóan használható QR kódok segítségével, izgalmas, egész napos rejtvényfejtésre invitálták a gyerekeket. „A feladattal azt szerettük volna elérni, hogy megmutassuk: a telefon milyen lehetőséget teremt az iskolai felhasználás során.”
Szerdán és pénteken a Hipersuli program önkéntesei a biztonságos internetezésről tartanak interaktív előadást a gyerekek számára. A foglalkozások során az adatbiztonság, internetes zaklatás és digitális lábnyom lesz a fő téma, hiszen a biztonságos netezéssel kapcsolatos ismeretterjesztésre és tudatosításra a gyerekek körében folyamatosan nagy szükség van.
„Csütörtökön a Kódklub szervezésében pályaorientációs és inspirációs foglalkozáson vehetnek részt a diákok. Ennek célja: megmutatni, hogy a technológiai szektor mindenki számára elérhető karrierlehetőségeket tud kínálni. A tervezett műhelyfoglalkozás során a játékokból ismert világok és karakterek segítségével ismerhetik meg a gyerekek a programozás alapjait, miközben elkészítik saját játékukat Scratch-ben.” – fejtette ki.
Fáy Eszter, a Technológiai Oktatásért Alapítvány program koordinátora elmondta, a Skool elnevezésű projektjük öt éve indult, azzal a céllal, hogy lányokat inspiráljanak tech-területen. A Kódklub 2017-ben vette kezdetét, aminek keretében fiúknak és lányoknak egyaránt tartanak foglalkozásokat azért, hogy ne legyen számukra ijesztő a technológia világa.
Egy Széchenyi 2020-as projekt (Óbudai Egyetem STEM stratégiai fejlesztései) keretében igyekeznek minél több gyerekhez eljutni, és sikerélményt nyújtani nekik ezen az elsőre bonyolultnak tűnő területen. Ennek a programnak a keretében jöttek el a Hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskolába is. Ilyenkor tech-területen dolgozó önkéntesek segítik a munkájukat, ők nyújtják a szaktudást.
Ma Scratch foglalkozást tartottak, amelynek során a programozás gondolkodásmódját ismerték meg az iskola tanulói.
Molnárné Megyeri Anikótól még megtudtuk, a digitális témahéten a felnőttekre is gondolnak. A Kódklub munkatársai rendhagyó szülői beszélgetés keretén belül ismertetik meg a szülőket a tech világával, a továbbtanulással, és későbbi elhelyezkedéssel.
Kácsor Katalin és Purak Ákos, nevelőtestületük innovatív pedagógusai a Tanítsd ma a holnapot! című digitális pályázat keretén belül nyílt órákon mutatják meg az érdeklődő tanároknak, hogy a digitális tananyagfejlesztéssel milyen eredményeket tudnak elérni a motiváció és az órai aktivitás növelésében, illetve ötleteket láthatunk arra vonatkozóan: a szövegértés fejlesztése hogyan tud megvalósulni a digitális tananyagok segítségével.