quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Átlagosan négyezer gyorshajtót bírságolnak meg az évenkénti 24 órás akcióban

2019. április 03.

Huszonnégy órás sebességellenőrző akciót tart a rendőrség ma reggel 6 órától az ország minden pontján. Évente átlagosan négyezer gyorshajtót bírságolnak meg az ilyen akciókban.

A Speedmarathon elnevezésű, 24 órás sebességmérést egész Európában a Tispol (Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata) felhívására hajtják végre, Magyarországon ötödik alkalommal tartják meg az akciót. A tavalyi hasonló akcióban 1071 helyszínen 464 ezer járművet ellenőrzött a rendőrség és 4268 sebességtúllépést regisztráltak. 2017-ben a Speedmarathont a havazás miatt fel kellett függeszteni, de 2016-ban 3741 gyorshajtót bírságoltak meg, 2015-ben pedig 4928-at.

Az Országos Rendőr-főkapitányság az MTI megkeresésére közölte: a sebesség helytelen megválasztása évekre visszamenően vezető baleseti ok, a gyorshajtás a balesetek mintegy harmadával közvetlen összefüggésben van. A sebességmérés és a szankció csak egy a rendőrség eszköztárában a balesetek számának és súlyosságának csökkentése érdekében – írták.

A rendőrség tavaly a megengedett legnagyobb sebességre vonatkozó rendelkezések megsértése miatt 623 142 esetben szabott ki bírságot, összesen több mint 21 milliárd forint értékben.

A romló baleseti adatok rákényszerítették a rendőrséget, hogy a korábbi gyakorlattal szakítva ne jelentse be előre a sebességmérések helyszíneit, és az ellenőrzési módszerekben is változtasson, például jelöletlen gépkocsikból is rögzítse a közlekedési jogsértéseket – írták.

Az ORFK szerint amióta változtattak a közúti ellenőrzési módszereiken, a baleseti adatok csökkenő tendenciát mutatnak: 2018 augusztusától az év végéig 27 emberrel kevesebb halt meg, mint az előző év azonos időszakában. A tendencia 2019 első hónapjaiban tovább folytatódott. 2018-ban összesen 16 916, 2017-ben 16 489, 2016-ban 16 627 személyi sérüléssel járó közlekedési baleset történt az ország útjain. Halálos közlekedési baleset 2018-ban 567, 2017-ben 575, 2016-ban 565 történt a magyar közutakon.

A rendőrség felhívta a figyelmet arra, hogy a sebességellenőrzésen túl a közterületi jelenlét, a közlekedésrendészeti ellenőrzések, a baleset-megelőzési oktatások és kampányok mind a balesetek számának és súlyosságának csökkentését szolgálják. A rendőrség ugyanakkor egymagában kevés a cél eléréséhez, össztársadalmi összefogásra van szükség, de a legtöbbet maguk a közlekedők tehetnek azzal, hogy betartják a szabályokat, hogy mindenki hazaérjen – írták.