Az ikaroszi magasság és a közeli fókuszok csodái

Az alkotó 2006 óta rendszeres résztvevője a Vásárhelyi Őszi Tárlatoknak, s a most megnyílt tárlat másfél évtized munkásságát foglalja össze. Nátyi Róbert művészettörténész szakmai értékellését azzal nyitotta, hogy a kortárs modern művészet az elmúlt évtizedekben nehezen követhető ingadozásokat produkált a figuratív és nonfiguratív ábrázolás tengelyén, ám az ezredforduló után egyre több fiatal művész a figuralitást, a realista festészetet, sőt a hiper- vagy fotórealizmust választották eszközül, szemben a korábbi évtizedek különféle absztrakciós törekvéseivel. Ezek az alkotók bátran vállalták az európai festészetben a reneszánsz óta meglévő irányzatot, s Papageorgiu Andrea festészete is ezen a vonalon indult el, expresszionizmussal ötvözve, különleges energiákkal töltve fel képeit.
A színek és tónusok intenzitása, dinamizmusa, a meglepő színkapcsolódások új hangú festészetet hoztak létre – állapította meg Nátyi Róbert. Papageorgiu Andrea művészetében cezúrát a 2010-es év jelentett, amikor az olajfestéket az akvarell váltotta, de a fókusz és a szemlélet is új irányt vett az ez után készült alkotásokon, a szélesre nyitott perspektívák, az ikaroszi magasságból ábrázolt világ helyett a közeli ábrázolásoké, a mindennapi csodáké lett a művész festészete. Papageorgiu Andrea művészete mindenki számára érthető, felismerhetők a témák: csendéletek, önarcképek, lovas ábrázolások, enteriőrök és városképek váltakoznak – állapította meg a művészettörténész, hozzátéve: Papageorgiu Andrea művészete második korszakával új ablakot nyitott magának, arcképei vagy fákat ábrázoló sorozatai a kép minőségével adnak át energiát a szemlélőnek – fogalmazta meg Nátyi Róbert.
Az Alföldi Galériában május közepéig látogatható kiállításról katalógust jelentet meg a Tornyai János Múzeum, amelynek bemutatója április végén várható.