quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Mesterfogások: az élményközpontú oktatás és a pályaorientáció kérdése Vásárhely iskoláiban

2019. március 26.

A Hódmezővásárhelyi Liszt Ferenc Ének-zenei Általános Iskolában tartották meg az Informális és nem formális tanulási lehetőségek kialakítása a köznevelési intézményekben című EFOP-337-17-2017-00022 kódszámú MESTERFOGÁSOK című pályázat rendezvényét.

A projektben három oktatási intézmény vesz részt: a Hódmezővásárhelyi Liszt Ferenc Ének-zenei Általános Iskola, a Hódmezővásárhelyi Szent István Általános Iskola, valamint a Németh László Gimnázium, Általános Iskola.

Forrainé Kószó Györgyi, a Hódmezővásárhelyi Liszt Ferenc Ének-zenei Általános Iskola intézményvezetője elmondta, a pályázatot az Emberi Erőforrások Minisztériuma írta ki, amit a Hódmezővásárhelyi Tankerületi Központ 2018. januárjában nyert el. A két éves projekt során közel 72 millió forintot fordíthatnak eszközbeszerzésre, programtámogatásra, aminek mind-mind a gyermekek a nyertesei – emelte ki.

A Németh László Gimnáziumban elsősorban pályaorientációs, innovációs műhelyek vannak, a Szent István iskolában élményműhelyek, míg a Liszt Ferenc Ének-zenei Általános Iskolában a médiaműhelyek kaptak kiemelt szerepet.

„Ezek mind-mind nem a hagyományos iskolai kereteket helyezik előtérbe, hanem elsősorban a tanórán kívüli lehetőségeket próbálja megmutatni mind a gyerekeknek, mind a kollégáknak” – húzta alá. Ez a projekt tehát az élményközpontú pedagógiára épít, ami a médiától kezdve, a modern technológián át, a nyelvig mindent érint.

Forrainé Kószó Györgyi kérdésünkre elmondta, hasznosnak és fontosnak tartja a projektet, mivel úgy látja, hogy az iskola világa sokat változott, ezzel a projekttel pedig megpróbálják a pedagógiát minél közelebb hozni a diákok szükségleteihez.

Korábban volt egy megnyitó konferencia, ahol a mindenki elmondhatta, hogy milyen gondolatokat fogalmaztak meg, amikor beadták a pályázatot. A mai napon egy tanárkonferencia keretében az oktatók a pályaorientációról hallhattak előadásokat, illetve a szakmai műhelyek, workshopok mutatkoztak be. A harmadik ehhez hasonló rendezvény egy diákkonferencia lesz, ahol a tanulók kifejthetik véleményüket arról, hogy a nem formális kereteket mennyire lehet kihasználni, illetve milyen észrevételeik, ötleteik vannak a későbbiekre.

Balázs József, a Hódmezővásárhelyi Tankerületi Központ igazgatója köszöntőjében kiemelte, pályaorientációról az óvodában is érdemes gondolkodni, hiszen a gyerekek képességei már ekkor felismerhetők, ebben az életkorban láthatóvá válik az érdeklődési körük. Hozzátette, Hódmezővásárhelyen minden szakterületnek megvan a maga profiliskolája, ezért is példaértékű, hogy a pályázat keretében három intézmény együttműködéséről van szó.

Juhász Tünde kormánymegbízott előadásában a pályaorientációt a munkaerő-piac oldaláról közelítette meg. Elmondta, Csongrád megyében lényegesen nőtt a foglalkoztatottak száma, de szót ejtett a 25 év alattiak pályakezdési támogatásáról is. Kiemelte, a középiskolás diákok körében minden év májusában végeznek felmérést, hogy megtudják, milyen terveik vannak a jövőre nézve. Tavaly a végzősöknek mindössze csak 12%-a nem tudta, hogy mihez fog kezdeni, ha befejezi az iskolát.

A délután során a résztvevők hallhatták Pollák Eszter pszichológus előadását is, majd a projektben résztvevő intézmények szakmai műhelyeiről beszélgettek.