Olcsóbbak a pénzügyi tranzakciók a mobilbank használatával

Trencsán Erika, a BankRáció.hu ügyvezetője elmondta: a digitális világban a pénzintézetek úgy fejlesztik szolgáltatásaikat, hogy az ügyfelek minél inkább az elektronikus csatornákat részesítsék előnyben – számol be a hirado.hu.
A bankok fejlesztették honlapjaikat, illetve elektronikus szolgáltatásaikat, ehhez pedig szorosan kapcsolódott a mobilapplikációk megjelenése a kínálatukban. Így az ügyfélnek nem kell a bankfiók nyitvatartáshoz igazodnia, és sokkal olcsóbbak is az ezeken a csatornákon indított tranzakciók – fűzte hozzá.
Biztonságos az internetes ügyintézés
A szakértők szerint tévhit, hogy az internetes ügyintézés kevésbé biztonságos, mint a bankfiókban történő pénzátutalás. A banknak is az az érdeke, hogy biztonságban legyen az ügyfél pénze, hiszen ha nem megfelelő biztonságú a szolgáltatása, akkor neki kell helytállnia az ügyfél káráért – hangsúlyozta Trencsán Erika az M1 Forint, fillér című magazinjában.
Úgy folytatta: a bankok olyan biztonsági elemeket építettek be a szolgáltatásokba, amelyek biztonságosabbá teszik a használatot abban az esetben, ha az ügyfél is ennek megfelelően kezeli azt, például más számára nem teszi elérhetővé az egyéni azonosítóit.
Két biztonsági szintet határoznak meg
A vizsgálatból kiderült az is, hogy az egyes pénzintézetek más és más biztonsági rendszereket alkalmaznak az online elérhető szolgáltatásaiknál.
Két biztonsági szintet határoznak meg a pénzintézetek, van egy bejelentkezési felhasználó név és a jelszó, a tranzakció megerősítésénél pedig beépítenek még egy biztonsági elemet, ami lehet egy QR-kód vagy egy SMS-visszaigazolás – mondta Trencsán Erika.
Forrás: hirado.hu, borítókép illusztráció, pixabay