quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 21. hétfő
  -  Konrád
Vásárhely24.com archívum

Olcsóbbak a pénzügyi tranzakciók a mobilbank használatával

2019. február 28.

Trencsán Erika, a BankRáció.hu ügyvezetője elmondta: a digitális világban a pénzintézetek úgy fejlesztik szolgáltatásaikat, hogy az ügyfelek minél inkább az elektronikus csatornákat részesítsék előnyben – számol be a hirado.hu.

A bankok fejlesztették honlapjaikat, illetve elektronikus szolgáltatásaikat, ehhez pedig szorosan kapcsolódott a mobilapplikációk megjelenése a kínálatukban. Így az ügyfélnek nem kell a bankfiók nyitvatartáshoz igazodnia, és sokkal olcsóbbak is az ezeken a csatornákon indított tranzakciók – fűzte hozzá.

Biztonságos az internetes ügyintézés

A szakértők szerint tévhit, hogy az internetes ügyintézés kevésbé biztonságos, mint a bankfiókban történő pénzátutalás. A banknak is az az érdeke, hogy biztonságban legyen az ügyfél pénze, hiszen ha nem megfelelő biztonságú a szolgáltatása, akkor neki kell helytállnia az ügyfél káráért – hangsúlyozta Trencsán Erika az M1 Forint, fillér című magazinjában.

Úgy folytatta: a bankok olyan biztonsági elemeket építettek be a szolgáltatásokba, amelyek biztonságosabbá teszik a használatot abban az esetben, ha az ügyfél is ennek megfelelően kezeli azt, például más számára nem teszi elérhetővé az egyéni azonosítóit.

Két biztonsági szintet határoznak meg

A vizsgálatból kiderült az is, hogy az egyes pénzintézetek más és más biztonsági rendszereket alkalmaznak az online elérhető szolgáltatásaiknál.

Két biztonsági szintet határoznak meg a pénzintézetek, van egy bejelentkezési felhasználó név és a jelszó, a tranzakció megerősítésénél pedig beépítenek még egy biztonsági elemet, ami lehet egy QR-kód vagy egy SMS-visszaigazolás – mondta Trencsán Erika.

Forrás: hirado.hu, borítókép illusztráció, pixabay