quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

A Magyar Telekom felkészült az idei piaci változásokra

2019. február 22.

Rékasi Tibor szerint a magyar piac koncentráltan él meg néhány változást 2019-ben, amivel a Vodafone-UPC egyesülésre, a Telenor tulajdonosváltására, és a 4iG megjelenésére utalt. A Digi-Invitel egyesülés mellett pedig évek óta várják a Digi mobilszolgáltatásának elindulását, mindezek együtt érintik a teljes piacot – tette hozzá.

A vezérigazgató a tavalyi évről szólva kiemelte: 2018-ban a cég egyik legnagyobb célja a hálózatépítés volt, a gigabitképes hálózat létrehozása az országban mindenhol. Jelentős az új hálózatok építése, a meglévő hálózatokat pedig ahol lehetséges technológiai-műszaki fejlesztéssel teszik gigabitképessé. Jelenleg országszerte több mint 3,5 millió elérés van, amely másodpercenként legalább 30 megabit sebességű és ebből közel 1 millió gigabitképes végpont – mondta.

Közölte azt is, hogy a Telekom piacvezető minden lakossági területen, az integrált szolgáltatásokban is. A vezetékes internet előfizetők száma 6,9 százalékkal nőtt, 1,1 millióra, a vezetékes tv-előfizetőké 6 százalékkal 1,08 millióra, a mobil előfizetők száma 0,7 százalékkal 5,3 millióra emelkedett.

Kiemelte: a lakossági mobil adatforgalmazásban 90 százalékos volt a növekedés tavaly, az átlagforgalmazás ügyfelenként havi 2,7 gigabájtra nőtt. A forgalom 38 százalékát a korlátlan csomagok adják. Tavaly az előrefizetéses ügyfelek körében is nőtt több mint 60 százalékkal az adatfelhasználók száma, ez is hozzájárult az átlagos adatfelhasználás növekedéséhez.

Szabó János gazdasági vezérigazgató-helyettes azt emelte ki, hogy kedvező évet zárt a vállalat 2018-ban minden tekintetben, ami a számokban is tükröződik. Az elmúlt öt év a tartós növekedésről szólt, minden fő mutató folyamatosan javul. A cég stratégiáját folyamatosan a piaci változásokhoz igazítják, ezzel tudják vállalni, hogy a növekedés fenntartható.

Az idén némi bevétel visszaesést várnak, és változni fog a bevételek összetétele, mivel a készülékcserék visszaesése miatt nem számolnak az eszközértékesítések 2018-ashoz hasonló növekedésével – mondta. Hozzátette: a készülékértékesítések világszerte csökkenést mutatnak.

Jelezte azt is, hogy a közzétett várakozásaik szerint az idei mérsékelt csökkenés után 2021-ig a csoport szintű bevételek a változatlan szinten maradnak. A beruházásokban (CAPEX) 2019-ben is az előző évihez hasonló, 91,8 milliárd forint körüli költést terveznek, és a hálózatfejlesztést továbbra is kiemelten kezelik.
Az igazgatóság 2019-es üzleti év utáni, részvényenkénti 27 forintos osztalékjavaslata feltételének nevezte, hogy a külső szabályozói környezetben nem történik lényeges változás.

(Borítókép: illusztráció; forrás: Wikimedia)