quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 07. szombat
  -  Róbert
Promenad.hu archívum

Márki-Zay manipulál: nem emiatt kell cserélni az Elios-lámpákat

2019. február 15.

Utánajártunk annak, amit beharangozott a polgármester. Mint kiderült, nem a rossz közvilágítás miatt kellenek új lámpák Vásárhelyen, hanem egész egyszerűen azért, mert a vasúti közlekedésre szigorúbb szabályok vonatkoznak, mint a közutakra.

A tram-train vasútvonal mentén az ELIOS-projekt keretében felszerelt lámpatestek helyett újakat kell felszerelni, mert a jelen közvilágítás nem megfelelő sem a fényerősség, sem az egyenletesség szempontjából. Nagy könnyebbség a városnak, hogy ezek a lámpák már újak és jobbak lesznek – ugyanakkor komoly teher lesz majd a jövőben valamennyi egyéb lámpa korszerűbbre cserélése” – írta még vasárnap a Facebookon Márki-Zay Péter.

Ennek nyomán az országos balliberális is hecckampányt indított, mondván: már Vásárhelyen is cserélni kell az Elios-lámpákat.

A polgármester kijelentését szerettük volna, ha szakmailag is alátámasztják, ezért a héten megkerestük a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t. Kiderült, hogy a polgármester nem bontotta ki az igazság minden részletét. A beruházó ugyanis nem tett utalást arra, hogy a jelenlegi világítás önmagában ne lenne megfelelő, csupán az új nagyprojekthez kapcsolódó szabályozás indokolja a változást (arról pedig az Elios-beruházás idején még szó sem volt, hogy valamikor tram-train száguld Vásárhely és Szeged között).

Hideg András kommunikációs igazgató válaszában azt írta: valóban módosul a tram-train szakaszokon a közvilágítás, azonban a korábban kiépített rendszer fényereje és egyenletessége a közutakra megfelelő, csak a vasúti közlekedésre szigorúbb szabályok vonatkoznak.

Az új megállóhelyek előírások szerinti kiemelt megvilágítását meg kell oldani. A világítótestek az új felsővezetéki oszlopokra kerülnek majd fel, a fölösleges oszloperdő kialakulásának elkerülése érdekében a régi közvilágítási oszlopokat várhatóan elbontják – fejtette ki portálunknak Hideg András.

Végül hozzátette, a NIF eddig csak a közvilágítási kábelek kiváltására kötött szerződést. Az új hálózat kiviteli tervét az NKM Áramhálózati Kft. készítteti, az még nem áll rendelkezésre, a lámpatestek felhelyezésére csak a terv átvételét követően köthető szerződés.

Fotó: Illusztráció (pixabay.com)