Bemutatták a szegedi mérnökcsodát Orosházán

A nemzetközi elismerés jól mutat az önéletrajzban, de nem ez motiválta Gyulai Zoltánt és Bokros Hubertet az egyedi elektromos autó fejlesztésében. A Szegedi Tudományegyetemen évek óta terveznek szorgalmas tanulócsapatok járműveket, ezáltal lehetőség adódik az elméletben megszerzett tudás gyakorlati alkalmazására – írja az oroscafe.hu.
A Kodolányi János Egyetem szervezésében a II. Békés megyei Informatikai Konferencia és Kiállításon a szegedi csapat két tagja elmondta, a Shell Eco-marathon franciaországi kiírására olyan járművet kellett építeniük, amely egy kilowattórának megfelelő energia segítségével a lehető leghosszabb távot képes megtenni. A verseny célja a tehetséges mérnöktanulók inspirálása innovatív megoldásokra.
– Az Orosházán is bemutatott elektromos meghajtású járművünk mintegy 250 kilométer teljesítésére volt képes, 2017-ben csapatunk a franciaországi Le Mans-ban az előkelő 5. helyezést érte el vele. A versenygépet szegedi mérnökhallgatók tervezték és gyártották le a hozzá szükséges alkatrészeket. Az egyedi karosszéria üvegszálas kompozit, az autó mindösszesen 50 kg, végsebessége 35 km/h – mondta el Gyulai Zoltán leendő gépészmérnök, akit az alkotás élménye ösztönöz.
A fiatal hallgatók úgy vélik, a nagy autógyártók lassan előtérbe helyezik a villanyautók tervezését és gyártását. Hazánkban is ennek megfelelően egyre több elektromos töltőállomás létesül. A nagyvárosokban a károsanyag-kibocsátás mértéke jelentősen mérséklődhetne abban az esetben, ha az úgynevezett nullemissziós személyautók, tömegközlekedési eszközök felváltanák a hagyományos benzin-, vagy dízelmotoros járműveket.
A szegedi versenygép továbbfejlesztése nem áll le, ugyanis a szegedi csapat a 2019-es londoni megmérettetésre is nagy reményekkel készül.
Forrás: oroscafe.hu, borítókép Rosta Tibor