quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Bemutatták a szegedi mérnökcsodát Orosházán

2019. február 04.

A nemzetközi elismerés jól mutat az önéletrajzban, de nem ez motiválta Gyulai Zoltánt és Bokros Hubertet az egyedi elektromos autó fejlesztésében. A Szegedi Tudományegyetemen évek óta terveznek szorgalmas tanulócsapatok járműveket, ezáltal lehetőség adódik az elméletben megszerzett tudás gyakorlati alkalmazására – írja az oroscafe.hu.

A Kodolányi János Egyetem szervezésében a II. Békés megyei Informatikai Konferencia és Kiállításon a szegedi csapat két tagja elmondta, a Shell Eco-marathon franciaországi kiírására olyan járművet kellett építeniük, amely egy kilowattórának megfelelő energia segítségével a lehető leghosszabb távot képes megtenni. A verseny célja a tehetséges mérnöktanulók inspirálása innovatív megoldásokra.

– Az Orosházán is bemutatott elektromos meghajtású járművünk mintegy 250 kilométer teljesítésére volt képes, 2017-ben csapatunk a franciaországi Le Mans-ban az előkelő 5. helyezést érte el vele. A versenygépet szegedi mérnökhallgatók tervezték és gyártották le a hozzá szükséges alkatrészeket. Az egyedi karosszéria üvegszálas kompozit, az autó mindösszesen 50 kg, végsebessége 35 km/h – mondta el Gyulai Zoltán leendő gépészmérnök, akit az alkotás élménye ösztönöz.

A fiatal hallgatók úgy vélik, a nagy autógyártók lassan előtérbe helyezik a villanyautók tervezését és gyártását. Hazánkban is ennek megfelelően egyre több elektromos töltőállomás létesül. A nagyvárosokban a károsanyag-kibocsátás mértéke jelentősen mérséklődhetne abban az esetben, ha az úgynevezett nullemissziós személyautók, tömegközlekedési eszközök felváltanák a hagyományos benzin-, vagy dízelmotoros járműveket.

A szegedi versenygép továbbfejlesztése nem áll le, ugyanis a szegedi csapat a 2019-es londoni megmérettetésre is nagy reményekkel készül.

Forrás: oroscafe.hu, borítókép Rosta Tibor