quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 05. csütörtök
  -  Fatime, Fatima
Vásárhely24.com archívum

Komoly kiesést okoz a győriek sztrájkja

2019. január 30.

A sztrájk azután indult, hogy a munkáltatói és a munkavállalói oldal nem tudott megegyezni a béremelés mértékében. A leállás minden félnek komoly anyagi veszteséget jelent.

Munkásokkal volt tele kedd délután a győri Audi gyárudvara. Több ezer ember, szinte valamennyi dolgozó ott volt, hogy megtudja, hogyan döntött a vállalat vezetése a béremelésekről. Az M1 stábja csak a kerítésen kívül tudta elkészíteni a felvételeit, mert a vállalat nem engedte be a sajtó munkatársait, akik között német tévések, tudósítók is voltak.

De nem csak a kerítésen belül, hanem azon kívül is sokan összegyűltek, a sztrájkolók családtagjai, a szimpatizánsok és a szolidaritást vállaló szakszervezetek is.

A rögtönzött munkásgyűlésen a munkabeszüntetést meghirdető szakszervezet egyik vezetője arról beszélt, hogy a megegyezés érdekében ők is tettek engedményeket, de az alapvető követelésekből nem tudnak engedni.

Így például a 18 százalékos, de minimum 75 ezer forintos alapbéremelésből, illetve, hogy a cafeteria összege 787 ezer forint legyen. A szakszervezeti vezetők tisztában vannak azzal, hogy az immár 6 napos leállással jelentős veszteséget okoznak a gyárnak, de szerintük a vállalat vezetése is felelős ezért.

Az M1 megkeresésére a győri vezetés és a németországi központ csak annyit reagált, hogy a bértárgyalások alatt nem nyilatkoznak, mert nem akarják megzavarni a tárgyalásokat.

A kormány is figyeli a Győrben történteket, a külgazdasági és külügyminiszter az M1 Híradójának úgy fogalmazott: a bértárgyalásban a kormánynak azonban nincs szerepe.

„Nagyon reméljük, hogy a bérmegállapodás minél előbb létrejön a dolgozók és a vállalat vezetése között. Reméljük, hogy egy olyan megállapodás jön majd létre, amely a győri dolgozók számára is megfelelő lesz” – nyilatkozta Szijjártó Péter.

A mielőbbi megállapodást sürgeti, hogy már nem csak Győrben, hanem az Audi központi üzemében, a bajorországi Ingolstadtban is szünetel a munka, mert hiányoznak a Magyarországon készített motorok. Az Audi másik németországi üzeme, a neckarsulmi gyár még nem állt le, de állítólag csak szerdáig van megfelelő számú motor a járművek összeszereléséhez.

(Forrás: hirado.hu, borítókép: MTI fotó/Krizsán Csaba)