quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 22. kedd
  -  Csilla, Noémi
Vásárhely24.com archívum

Nagyot lép előre a térség legelmaradottabb része

2019. január 02.

– Kiemelt kötelességemnek tekintem, hogy a választókerületnek ez a része érdemben fejlődjön – hangsúlyozta Lázár János Pitvaroson, hozzátéve, hogy a tavalyi év végén ezzel kapcsolatosan több pozitív kormánydöntés is született.

A térség országgyűlési képviselője kiemelte, a környező települések nincsenek könnyű helyzetben, itt ugyanis az átlagnál kisebb a gazdasági növekedés, és korábban a munkanélküliség is magasabb volt. Az elmúlt években az utóbbi tekintetében sikerült nagyot előre lépni, most pedig olyan fejlesztések indulnak meg, amelyek érdemben befolyásolják a térség életét.

A Mezőhegyesi Ménesbirtok hatalmas fejlesztés előtt áll, ehhez kapcsolódóan pedig felújítják a Mezőhegyes-Pitvaros-Csanádpalota közötti utat is, mintegy 18 km-en, amelyhez kerékpárút is épül, mintegy 5 milliárd forintból. Ennek a tervezése már folyamatban van.

A környező települések polgármestereinek kérésére Pitvaros-Nagyér és Pitvaros-Csanádalberti között is lesz útfelújítás. A Ménesbirtok szempontjából ez a fejlesztés azért is nagyon fontos, mert a munkavállalók egy része ezekről a településekről jár be dolgozni, valamint az autópályával is össze lesz kapcsolva, hangsúlyozta Lázár János.

A térség országgyűlési képviselője kiemelte a kormányzati döntések közül a Szeged-Debrecen közötti teljes út négysávosítását, valamint a Magyarcsanádnál megépülő Maros-hidat is, amelyek az egész régió életére hatással lesznek.

Lázár János elmondta, december 29-én járt Pásztor Istvánnál, a Vajdasági Magyar Szövetség elnökénél is, akivel az úgynevezett Déli Vasútvonal kapcsán egyeztettek. Ez a Pécs-Baja-Szabadka-Szeged-Hódmezővásárhely-Békéscsaba-Gyula és esetleg Nagyvárad közötti vonal 160 km/h-s sebességű pályafelújítására vonatkozik.

Szeged és Hódmezővásárhely között ez már folyamatban van, Hódmezővásárhely-Békéscsaba-Gyula között pedig előkészítés alatt, emelte ki a képviselő. A felújításokkal lényegesen csökkenhet a menetidő, Szeged és Szabadka között mintegy 30 percre, Baja és Szeged között pedig 1 órára.

Pásztor Istvánnal abban állapodtak meg, hogy azt javasolják a kormánynak, 2022-ig építse újjá a Szabadka-Szeged teljes vasúti pályát, és kezdje meg a Baja-Szabadka vasútvonal teljes újjáépítését. Erről Orbán Viktor miniszterelnök kérésére január végén tárják a kormány elé a javaslatot.

Lázár János a Makói Városi Televíziónak ma újévi interjút is adott a makói történésekről és a térséget érintő beruházásokról, ezt a televízió 18:45-kor tűzi műsorra.

Forrás és borítókép: makohirado.hu