Nagyot lép előre a makói térség legelmaradottabb része

A térség
országgyűlési képviselője, Lázár János Pitvaroson tartott sajtótájékoztatóján
beszélt a környező települések útfelújítási programjának részleteiről és a Déli
vasútvonal felújításának tervéről, amellyel kapcsolatosan január végén tesznek
javaslatot a kormány számára.
– Kiemelt kötelességemnek tekintem, hogy a
választókerületnek ez a része érdemben fejlődjön – hangsúlyozta Lázár János
Pitvaroson, hozzátéve, hogy a tavalyi év végén ezzel kapcsolatosan több pozitív
kormánydöntés is született.
A térség országgyűlési képviselője kiemelte, a környező
települések nincsenek könnyű helyzetben, itt ugyanis az átlagnál kisebb a
gazdasági növekedés, és korábban a munkanélküliség is magasabb volt. Az elmúlt
években az utóbbi tekintetében sikerült nagyot előre lépni, most pedig olyan
fejlesztések indulnak meg, amelyek érdemben befolyásolják a térség életét.
A Mezőhegyesi Ménesbirtok hatalmas fejlesztés előtt áll,
ehhez kapcsolódóan pedig felújítják a Mezőhegyes-Pitvaros-Csanádpalota közötti
utat is, mintegy 18 km-en, amelyhez kerékpárút is épül, mintegy 5 milliárd
forintból. Ennek a tervezése már folyamatban van.
A környező települések polgármestereinek kérésére
Pitvaros-Nagyér és Pitvaros-Csanádalberti között is lesz útfelújítás. A
Ménesbirtok szempontjából ez a fejlesztés azért is nagyon fontos, mert a
munkavállalók egy része ezekről a településekről jár be dolgozni, valamint az
autópályával is össze lesz kapcsolva, hangsúlyozta Lázár János.
A térség országgyűlési képviselője kiemelte a kormányzati
döntések közül a Szeged-Debrecen közötti teljes út négysávosítását, valamint a
Magyarcsanádnál megépülő Maros-hidat is, amelyek az egész régió életére
hatással lesznek.
Lázár János elmondta, december 29-én járt Pásztor Istvánnál,
a Vajdasági Magyar Szövetség elnökénél is, akivel az úgynevezett Déli
Vasútvonal kapcsán egyeztettek. Ez a
Pécs-Baja-Szabadka-Szeged-Hódmezővásárhely-Békéscsaba-Gyula és esetleg
Nagyvárad közötti vonal 160 km/h-s sebességű pályafelújítására vonatkozik.
Szeged és Hódmezővásárhely között ez már folyamatban van,
Hódmezővásárhely-Békéscsaba-Gyula között pedig előkészítés alatt, emelte ki a
képviselő. A felújításokkal lényegesen csökkenhet a menetidő, Szeged és
Szabadka között mintegy 30 percre, Baja és Szeged között pedig 1 órára.
Pásztor Istvánnal abban állapodtak meg, hogy azt javasolják
a kormánynak, 2022-ig építse újjá a Szabadka-Szeged teljes vasúti pályát, és
kezdje meg a Baja-Szabadka vasútvonal teljes újjáépítését. Erről Orbán Viktor
miniszterelnök kérésére január végén tárják a kormány elé a javaslatot.
Lázár János a Makói Városi Televíziónak ma újévi interjút is adott a makói történésekről és a térséget érintő beruházásokról, ezt a televízió 18:45-kor tűzi műsorra.
Forrás és fotó: makohirado.hu