Jövőre drágul a vasúti árufuvarozás

A keddi Világgazdaságnak a fuvarozók elmondták, többet kell majd fizetniük a MÁV-nak a vontatáshoz használt villamos energiáért. Ezek a költségek a Rail Cargo Hungáriánál (RCH) várhatóan 23 százalékkal, a GYSEV Cargónál 25 százalékkal, a CER Cargo Hungary pedig 20 százalékkal nőnek. – közölte az MTI a lapra hivatkozva.
Kukely Márton, a CER Cargo Holding vezérigazgatója elmondta, a másik nagy, díjemelésre szorító tétel annak többletköltsége, hogy a pályafelújítások miatt a szerelvények kénytelenek a korábbinál hosszabb úton és hosszabb ideig közlekedni. Az RCH-nál például 20-30 százalékkal nőtt a fuvarozási idő, egy átlagos tehervonat menetideje pedig másfélszer olyan hosszú, mint amennyit a menetrendje indokolna. Októberig a társaság vonatai a tervezettnél 444 ezer kilométerrel hosszabb utat tettek meg, árutonnában kifejezett teljesítményük pedig 4 százalékkal esett.
A GYSEV Cargo számára pályaszakasztól és infrastruktúrától függően 3-10 százalékkal nő 2019-ben a pályahasználati díj, a vontatási költség pedig 5-6 százalékkal.
A társaságok egyéb költségei is nőnek. A GYSEV Cargo legalább 5-6 százalékkal növekvő személyzeti jellegű ráfordítással számol, és azzal, hogy jelentősen emelkednek az alvállalkozóinak fizetendő díjak is – írta a lap.
(Borítókép: illusztráció, MTI Fotó: Czika László)