quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Jogerősen is fogházbüntetést kapott a halálos balesetet okozó román férfi

2018. október 26.

Dobó Dénes, bírósági szóvivő közölte: a férfit négy évre eltiltották a közúti járművezetéstől, és kimondták, hogy feltételes szabadságra leghamarabb büntetése felének letöltése után bocsátható.
A törvényszék által is elfogadott tényállás szerint P. G. L. tavaly július 21-én indult útnak Romániából az Egyesült Királyságba. Másnap érkezett meg, a buszban töltötte az éjszakát, majd London környékéről, illetve Dover mellől felvette utasait, és a kilenc személyes kisbusszal július 24-én, vasárnap hajnalban hagyta el komppal a szigetországot.

A vádlott ekkor pihent utoljára hosszabban, mintegy három és fél órát aludt a gépkocsiban. A bíróság megállapította: bár eredetileg volt váltósofőr, a vádlott végül kénytelen volt Londontól végig egyedül vezetni. Négyszáz kilométerenként tartott félórás, órás pihenőket. A tanúk szerint ilyenkor mindig ellenőrizte a busz műszaki állapotát is.

P. G. L. utasaival hétfő éjfélkor lépte át a magyar határt, utána már csak a magyar-román határ előtt mintegy nyolcvan kilométerrel pihent. Negyvennégy órája volt úton, amikor a 42-es úton, Mezőpeterd felől Ártánd felé haladva, hajnali fél öt előtt elaludt a volánnál, a kisbusz 90-95 kilométeres sebességgel letért az útról és fékezés nélkül egy parkoló kamionnak ütközött.

Az, hogy elaludt, csak a vádlott vallomásából derült ki, egyéb módon bizonyítani sem lehetett volna, hiszen a busz többi utasa is aludt. A baleset következtében három utasa a helyszínen meghalt, egy életveszélyes, maradandó, kettő pedig súlyos sérüléseket szenvedett. A vádlotton kívül csak egy férfinak lett könnyű a sérülése, ő valószínűleg használta a biztonsági övet. A vallomások szerint egyébként a sofőr többször szólt utasainak, hogy kössék be magukat.

Nagy Antal tanácselnök indoklásában kiemelte: a vádlott egész Európát pihenés nélkül átszelve vezetett, majd annyira elfáradt, hogy a volán mögött elaludt; a 44 óra ember feletti teljesítmény, amely azonban tragikus eredménnyel végződött.
A törvényszék végzésével a Berettyóújfalui Járásbíróság elsőfokú ítélete jogerőre emelkedett és végrehajthatóvá vált.

 

mti, borítókép illusztráció