„Félidőben” az oktatáskutatás

„Félidőben” – Eredmények és perspektívák címmel október 17-én, Szegeden tartja éves konferenciáját az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program Bölcsészeti és Társadalomtudományi Munkacsoportja.
A Magyar Tudományos Akadémia 2016-ban Lovász László elnök kezdeményezésére elindított tantárgy-pedagógiai kutatási programjában olyan kutatásokat támogat, amelyek keretében a kutatók az oktatás szakmódszertani kérdéseire tudományosan megalapozott válaszokat adnak és az általuk kidolgozott elméleteket és módszereket aktív pedagógusok közreműködésével a gyakorlatban is kipróbálják.
A program célja többek között a közoktatás fejlesztésének tudományos hátterét adó kutatások megerősítése, új vagy megújuló tanítási módszerek kifejlesztése és kipróbálása, a kutatók és gyakorló pedagógusok együtt működésének elősegítése, valamint a hazai tantárgy-pedagógiai kutatások nemzetközi rangra emelése.
Az MTA Bölcsészeti és Társadalomtudományi Munkacsoport szegedi konferenciáján öt kutatócsoport prezentálja eddigi eredményeit, kutatócsoportonként két előadással.
A munkaülés első szakaszában három olyan kutatócsoport előadásain lehet részt venni, amelyek a digitális tananyagfejlesztésre fókuszálnak, így a Szegedi Tudományegyetemen működő MTA-SZTE Elbeszélt Történelem és Történelemtanítás Kutatócsoport, az MTA-ELTE Digitális Irodalomtanítás Kutatócsoport és az MTA-DE Idegen Nyelvi Oktatás Kutatócsoport kutatói prezentálják eddigi eredményeiket.
A konferencia további részében a hitoktatás szakmódszertani megújulásáért küzdő MTA-PPHF Valláspedagógiai Szakmódszertani Kutatócsoport és az MTA-NYTI NyelvEsély Szakmódszertani Kutatócsoport előadásai következnek.
Forrás: Képiró Ágnes, kutató – MTA-SZTE ETTK