Így áll a tram-train építése Vásárhelyen

Miközben a pályát Kopáncs és Szeged között még mindig építik, a Bajcsy-Zsilinszkyn már megkezdték a sínek fektetését. Az Adyn az Andrássyn és a Kálvin téren azonban még mindig a közműkiváltást végzik. Fotó: Gémes Sándor
Az eredeti tervekhez képest csúszásban vannak a tram-train pályája városi szakaszán a kivitelezők hiszen az Ady Endre, Hősök tere, Szőnyi utca, Andrássy utca, Kálvin tér és Bajcsy Zsilinszky utcákon már nyáron be kellett volna fejeződniük a közműkiváltásoknak, és a pályaépítésnek is.
Az utóbbit a Bajcsy kezdték meg, de annak is csak a volt mérleggyár és a Kalmár iskola közti szakaszán. A több helyen még mindig a közműveket cserélik. Ennek késését a magas talajvízszint okozta.
A Kisállomás és Kopáncs közt már rendben van a pálya, Szegedre csak azért nem közlekednek a vonatok, mert még mindig dolgoznak a Kopáncs és a rókusi állomás között, beleértve ebbe az algyői Tisza hidat is. Aki a Szeged Pláza mélygarázsából kanyarodik ki, láthatja is, hogy az út mellett, de a vasút területén már kivágták a villamosvasút leendő nyomvonalát.
A vonatközlekedés augusztusban megindult Békéscsaba felől Szentes irányába, hiszen Népkertnél befejezték a pályaépítést.
Gémes Sándor fotóriportja a jelenlegi (vásárhelyi) helyzetről.
//height height: 500,
//autoplay autoplay: true, autoplayOnHover: 'none', autoplayDelay: 5000,
arrows: true, buttons: true, smallSize: 500, mediumSize: 1000, largeSize: 3000, fade: true,
//thumbnail thumbnailArrows: true, thumbnailWidth: 120, thumbnailHeight: 120, thumbnailsPosition: 'bottom', centerImage: true, imageScaleMode: 'cover', allowScaleUp: true, startSlide: 0, loop: true, slideDistance: 5, autoplayDirection: 'normal', touchSwipe: true, fullScreen: true, }); });
Épülőben a tram-train