quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Középről építik a keleti elkerülő utat

2018. augusztus 28.

A hónap elején még a vasút és a Csomorkányi út közt az útlapot építették. Ma már a vasút és a 47-es őt közt vágták a leendő úttükröt. Az 1,8 milliárdba kerülő keleti elkerülőnek az év végére kellene elkészülnie.

Nem nagyon haladtak a keleti elkerülőúttal a kivitelezők az utóbbi két hétben, legalábbis a laikusoknak úgy tűnik. Valóban, a Csomorkányi út és a Szeged-Békéscsaba vasútvonal között csak annyiban változott a helyzet, hogy az augusztus elején megkezdett útalap építését majdnem befejezték. Majdnem, hiszen a Csomorkányi útig még mintegy 100 méternyi szakasz teljesen hiányzik.

A szurokfekete útalap vasút felőli oldalán azonban jól látszik, hogy dolgoznak a Délút szakemberei a 47-es és a vasút közötti szakaszon. A vadonatúj vasúti átjáróban – már látszik – nem csak fény, de sorompó is megállítja majd a forgalmat, ha jön a vonat.

Középről építik a keleti elkerülő utat 1

Nincs változás azonban a Csomorkányi utca és az Erzsébeti út közti részen. Itt nagyjából kivágták a nyomvonalat, s az egyelőre úgy is maradt.

A tervek szerint az Erzsébeti úti ASA kereszteződéséből indul a tervezett nyomvonal, és az 47-es főút 195+497 km szelvényében a Hód-Mezőgazda Zrt. telephelye közelében csatlakozik a főúthoz. Az elkerülő út 6,5 m széles lesz, szintbeli fénysorompós védelem mellett keresztezi a Szeged- Békéscsaba vasút vonalat. A kiépítendő út hossza 3,175 km, tervezett teherbírása 11,5 tonna. A város 1,8 milliárdot nyert rá a területi operatív programban pályázatán.

Középről építik a keleti elkerülő utat 2

A 47-es és a vasút közt még csak eddig jutottak.

A 47-es főutat és az Erzsébeti úttal összekötő keleti elkerülőutat várhatóan az ipari parkba érkező, vagy onnan távozó napi több száz teherautó használja majd, és persze mindazok az autósok, motorosok, akiknek errefelé van dolguk és nem akarnak a városközpont felé kerülni.

Középről építik a keleti elkerülő utat 3

Ez az elkerülő 47-es felőli torkolata lesz, a Hód-Mezőgazda kiállítási tere közelében.

Az út egyébként a tervek szerint idén december 31-ig készül el. Ha átadják a forgalomnak, akkor az északi elkerülőúttal és a déli tehermentesítóval együtt jelentősen tehermentesül a város az átmenő forgalomtól. A keleti elkerülő áldásait azonban vélhetően elsősorban az újvárosiak, köztük is elsősorban a Csomorkányi utcán és a Makói országúton élők értékelik majd.