quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Promenad.hu archívum

A Huawei megelőzte az Apple-t a globális okostelefon piacon

2018. augusztus 01.

Az idei második negyedévben, a csökkenő forgalmú globális okostelefon piacon a Huawei a második helyre lépett előre, és ezzel megelőzte Apple-t a bostoni Strategy Analytics piackutató vállalat felmérése szerint.

A második negyedévben a globális okostelefon-forgalom közel három százalékkal, 350 millió készülékre csökkent. A Samsung 20 százalékos piaci részesedéssel megőrizte vezető pozícióját, az Apple azonban első alkalommal elveszítette második helyét. Az első öt helyezettből három továbbra is kínai vállalat.

Az idei második negyedévben a Samsung 71,5 millió okostelefont értékesített a Strategy Analytics kimutatása szerint, kevesebbet a 2017 második negyedévi 79,5 milliónál. Piaci részesedése ezzel párhuzamosan 20,4 százalékra csökkent 22,1 százalékról.

A Huawei 54,2 millió készüléket értékesített az idei második negyedévben a tavalyi 38,4 millió után, piaci részesedése pedig a második helyezésre jogosító 15,5 százalékra bővült 10,7 százalékról.

Az Apple 41,3 millió iPhone készüléket értékesített, kissé többet a tavalyi 41,0 milliónál. Piaci részesedése is növekedett ugyan, de a második helyezés megőrzéséhez nem elegendő mértékben, 11,8 százalékra 11,4 százalékról.

A negyedik helyen a kínai Xiaomi váltotta fel a szintén kínai OPPO vállalatot. A Xiaomi az idén 9,1 százalékos részesedést ért el a tavalyi 6,4 százalék után, az OPPO részesedése pedig 8,6 százalékra emelkedett 8,2 százalékról, így az ötödik helyre esett vissza. A Xiaomi az idén 32,0 millió készüléket értékesített, míg tavaly 23,2 milliót, az OPPO pedig 30,2 millióra növelte eladásait 29,5 millióról.   Az összes többi okostelefon-gyártó vállalat együttesen 121,2 millió készüléket értékesített az idén a második negyedévben a tavalyi 148,8 millió után. Együttes piaci részesedésük 34,6 százalékra zsugorodott 41,3 százalékról.

A teljes piaci forgalom az idén 350,4 millió készülék volt, 2,8 százalékkal kisebb a 2017 második negyedévi 360,4 milliónál, ami 5,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

 

Címkék: