Legyen óvatos a trükkös tolvajokkal!

A trükkös tolvajok nyáron sem mennek szabadságra, és számos sztorival rendelkeznek, amellyel az emberek jóindulatára, hiszékenységére, esetleg figyelmetlenségére alapozva pénzt, egyéb értékeket szerezhetnek meg. Érdemes megfogadni a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság tanácsait.
Az elkövetők által előadott fedősztorik általában a következők:
- lerobbant az autójuk vagy megbetegedett valamelyik hozzátartozójuk, és pénzre van szükség a /javításhoz, hazajutáshoz/ orvosi ellátáshoz;
- rosszullétre hivatkoznak, a mosdóba szeretnének bejutni, vagy éppen egy pohár vizet kérnek;
- balesetben megsérült, beteg gyermek részére gyűjtenek adományt;
- sírhelyhosszabbítás miatt az egyháztól jöttek és pénzt kérnek;
- a háziorvos adta meg az érintett (általában idős személy) címét, mivel gyógyászati segédeszközökkel kereskednek;
- közműdíjjal kapcsolatos túlfizetést hoztak vissza, vagy ellenőrzik a rendszert (gáz- vagy vízszivárgás, telefon- és TV-kábel szakadása miatt);
- nyílászáró cseréjére tesznek kedvező ajánlatot (az előleget felvéve tényleges munkát már nem végeznek, általában elérhetetlenné válnak).
Legyen óvatos:
- idegeneket ne engedjen be az ingatlanba, kapun, ajtón, vagy beakasztatott lánccal biztosított ajtónyíláson keresztül beszéljen velük!
- amennyiben mégis beenged egy idegent a lakásba, egy percre se tévessze szem elől (akkor sem, ha egy Ön által hívott, nem – vagy kevéssé – ismert mesteremberről, szerelőről van szó)!
- hivatalos személytől, szolgáltató munkatársától kérjen arcképes igazolványt és/vagy ellenőrizze telefonon a hivatkozott intézménynél, szolgáltatónál!
- rosszullétre hivatkozás esetén hívjon mentőt, vagy amennyiben nem sürgős esetről van szó, informálja az illetőt a legközelebbi egészségügyi intézménnyel kapcsolatban!
- tartsa szem előtt, hogy házalóktól vásárolni kockázatos, mivel a termékek (ágyneműk, edények) általában nem megfelelő minőségűek, a vevők az esetek nagy részében garancia nélküli, használhatatlan illetve silány, rossz minőségű terméket kapnak a pénzükért cserébe!
- a közszolgáltató munkatársai helyszínen nem kezelnek pénzt, az esetleges túlfizetést a legtöbb esetben jóváírják a következő számlán!
- fizikai támadás esetén feleslegesen ne tanúsítson ellenállást, az esemény után azonnal tegyen bejelentést a 112-es segélyhívó számon (ügyeljen rá, hogy a helyszínt ne változtassa meg)!