Régi álom válhat valóra a 47-es négysávosításával

A napokban írtunk arról, hogy elkezdték tervezni a 47-es főút négysávosítását Szeged és Debrecen között. Visszatekintés következik, honnan és kitől indult a kezdeményezés.
Zajlik a Szeged és Debrecen közötti 2×2 sávos közúti összeköttetés kialakításának tanulmánytervi vizsgálata – közölte honlapján a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a múlt héten. Ez magában foglalja a döntés-előkészítő tanulmány, a környezetvédelmi hatásvizsgálat, a tanulmányterv, a költség-haszon vizsgálat és a közúti biztonsági hatásvizsgálat elkészítését, illetve a környezetvédelmi engedély megszerzését.
Mivel Szeged és Hódmezővásárhely között már évek óta négysávos az út, ezért a NIF 160 kilométer hosszan tervezi a bővítést.
A hír nem derült égből villámcsapásként érkezett. Lázár János országgyűlési képviselőként, államtitkárként, majd Miniszterelnökséget vezető miniszterként politikai zászlajára tűzte ezt a nagyszabású projektet, és rengeteget tett annak megvalósulásáért, kormányzati támogatásárt. Többek között egy 2013-as székkutasi lakossági fórumon is beszélt arról, az Orbán-kormány egyik kiemelt célja, hogy négysávossá váljon a 47-es Szeged és Debrecen között. A politikus akkor tízéves tervnek nevezte, hogy 2022-ig megvalósítsák a projektet a két város között.
Magyarországnak az útépítésekkel a közlekedésbiztonság és a települések közötti kapcsolat megteremtése mellett nemzetstratégiai céljai is vannak
– ezt már 2015-ben mondta a miniszter, amikor átadták a 47-es Vásárhely és Orosháza közötti felújított szakaszát.
A főút ügye később Lázár egyik Kormányinfóján is szóba került, illetve Orbán Viktor is kiemelte a Szeged-Debrecen észak–déli tengely kiépítését, amikor a Modern Városok Program keretében másfél éve Lázár János kíséretében a csongrádi megyeszékhelyre látogatott.
Lázár még azt is kijelentette, a cél, hogy az autópályák mindenhol elérjék a határt, valamint hogy az összes megyeszékhely bekötésre kerüljön az autópálya-hálózatba. Véleménye szerint
ezekkel a beruházásokkal Magyarország a legversenyképesebb ország lehet a régióban.
Így hát elmondhatjuk, hogy régi álom válhat valóra, amivel több százezer ember életét könnyíthetik meg. És ami még fontos: mint a 47-es északi elkerülő és a tram-train esetében, úgy itt sem csupán közlekedési fejlesztésről beszélhetünk, hanem egy olyan beruházásról, ami hosszú évtizedeken át gazdasági és infrastrukturális fellendülést hozhat a térségben élők számára.