quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Régi álom válhat valóra a 47-es négysávosításával

2018. július 04.

A napokban írtunk arról, hogy elkezdték tervezni a 47-es főút négysávosítását Szeged és Debrecen között. Visszatekintés következik, honnan és kitől indult a kezdeményezés.

Zajlik a Szeged és Debrecen közötti 2×2 sávos közúti összeköttetés kialakításának tanulmánytervi vizsgálata – közölte honlapján a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a múlt héten. Ez magában foglalja a döntés-előkészítő tanulmány, a környezetvédelmi hatásvizsgálat, a tanulmányterv, a költség-haszon vizsgálat és a közúti biztonsági hatásvizsgálat elkészítését, illetve a környezetvédelmi engedély megszerzését.

Mivel Szeged és Hódmezővásárhely között már évek óta négysávos az út, ezért a NIF 160 kilométer hosszan tervezi a bővítést.

Régi álom válhat valóra a 47-es négysávosításával

A hír nem derült égből villámcsapásként érkezett. Lázár János országgyűlési képviselőként, államtitkárként, majd Miniszterelnökséget vezető miniszterként politikai zászlajára tűzte ezt a nagyszabású projektet, és rengeteget tett annak megvalósulásáért, kormányzati támogatásárt. Többek között egy 2013-as székkutasi lakossági fórumon is beszélt arról, az Orbán-kormány egyik kiemelt célja, hogy négysávossá váljon a 47-es Szeged és Debrecen között. A politikus akkor tízéves tervnek nevezte, hogy 2022-ig megvalósítsák a projektet a két város között.

Magyarországnak az útépítésekkel a közlekedésbiztonság és a települések közötti kapcsolat megteremtése mellett nemzetstratégiai céljai is vannak

– ezt már 2015-ben mondta a miniszter, amikor átadták a 47-es Vásárhely és Orosháza közötti felújított szakaszát.

A főút ügye később Lázár egyik Kormányinfóján is szóba került, illetve Orbán Viktor is kiemelte a Szeged-Debrecen észak–déli tengely kiépítését, amikor a Modern Városok Program keretében másfél éve Lázár János kíséretében a csongrádi megyeszékhelyre látogatott.

Régi álom válhat valóra a 47-es négysávosításával 2

Lázár még azt is kijelentette, a cél, hogy az autópályák mindenhol elérjék a határt, valamint hogy az összes megyeszékhely bekötésre kerüljön az autópálya-hálózatba. Véleménye szerint

ezekkel a beruházásokkal Magyarország a legversenyképesebb ország lehet a régióban.

Így hát elmondhatjuk, hogy régi álom válhat valóra, amivel több százezer ember életét könnyíthetik meg. És ami még fontos: mint a 47-es északi elkerülő és a tram-train esetében, úgy itt sem csupán közlekedési fejlesztésről beszélhetünk, hanem egy olyan beruházásról, ami hosszú évtizedeken át gazdasági és infrastrukturális fellendülést hozhat a térségben élők számára.