quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Ha a tram-train még nem is, de a munkálatok hasítanak Vásárhelyen

2018. június 30.

Megkérdeztük a helyieket is, ők mennyire örülnek a nagyszabású beruházásnak.

A tram-train a Szeged-Békéscsaba vonalról egyébként a kisállomásnál jön majd le, hogy az Ady Endrén, a Szőnyi, az Andrássy, a Kálvin tér és a Bajcsy-Zsilinszky utcán át a nagyállomáshoz érkezzen, majd itt forduljon vissza. Ezért a beruházással az egész város közlekedése megváltozik.

Megújul három lámpás csomópont az Andrássy és az Ady Endre utcákon, teljesen átalakítják a Kálvin téri körforgalmat, illetve újjá épül az Andrássy-Petőfi-Bocskai utcák kereszteződése.

Mint azt korábban megírtuk, július elején az  Ady Endre utcai vasúti átjárót lesz érdemes elkerülni, mert a tram-train munkálatai miatt azt tíz napra lezárják.

A beruházás teljes költsége 57,5 milliárd forint, amit a kormány és az unió körülbelül fele-fele arányban finanszíroz, a városnak mindez egy forintjába sem kerül. A vásárhelyi sínpálya teljes egészében 2019 őszére készül el, és a próbaüzemeket követően 2020 nyarán már teljes gőzzel üzemel a tram-train a két város között.

 

Az, hogy a Vásárhelyiek mennyire örülnek a nagyszabású beruházásnak a videóból kiderül!