quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 14. szombat
  -  Vazul
Promenad.hu archívum

Szegedtől Debrecenig négysávos lesz a 47-es főút

2018. június 29.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. elkezdte tervezni a 2×2 sávot utat Szeged és Debrecen közötti 160 kilométeres szakaszát. Ne kevesellje, hiszen Szeged és Vásárhely között már évek óta ilyen út fut (kivéve az algyői Tisza-hidat). Címlapképen: a 47-es a vásárhelyi laktanyánál.

Jelenleg folyik a Szeged és Debrecen 2×2 sávos közúti összeköttetés kialakításának tanulmánytervi vizsgálata – közölte honlapján a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Ez magában foglalja döntés-előkészítő tanulmány, környezetvédelmi hatásvizsgálat, tanulmányterv, költség haszon vizsgálat, közúti biztonsági hatásvizsgálat elkészítését, illetve a környezetvédelmi engedély megszerzését.

A tanulmányterv elkészítése egyik fő célja a Szeged és Debrecen közötti 2×2 sávos kiépítés lehetőségeinek feltárása, változatok kidolgozása, műszaki jellemzők meghatározása, rész-szakaszok kijelölése.

A Csongrád megyében élők azonban jól tudják, hogy a megyeszékhely és Hódmezővásárhely között 2010  óta négy- azaz kétszer-két sávon lehet közlekedni. Leszámítva az algyői, csupán kétszer egy sávos Tisza hidat. Ez négy sáv a rendszerváltást követően előbb Szeged és a Tisza-híd között lett négysávos, majd két szakaszban Vásárhely és a Tisza között is, igaz évekig úgy maradt, hogy a kétszer-két sáv nem ért össze: Kishomok és Kopáncs között kétszer egy sáv volt. Az építkezés befejezését előbb a politikai akarat hiánya, majd az érintett telektulajdonosok ellenállása késleltette.

A Szeged-Debrecen közötti szakasz négysávúsításának tervéről először egy tavalyi kormányinfón Lázár János beszélt, majd tavaly év eleji szegedi látogatásakor Orbán Viktor mondta azt, hogy ha az ember Szegedről Miskolcra akar menni, akkor Budapest felé kell vennie az irányt. Ezen ideje változtatni. Be is jelentette, hogy a következő évek egyik nagy terve az észak–déli tengely kiépítése. A miniszterelnök elmondta, négysávúsítani akarják a 47-es főutat. Néhány nappal ezt követően nappal a miniszterelnök bejelentése után Lázár János miniszter, országgyűlési képviselő a Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamara csabai rendezvényén mondta, hogy a négysávúsítás, illetve a Debrecen és Miskolc közötti szakasz kiépítése összesen 400 milliárd forintba kerülne. Ezt előreláthatólag hazai forrásból fizetnék.

A NIF Zrt. egyébként a 47-es a csongrádi megyeszékhelytől a hajdú-bihari megyeszékhelyig tartó valamivel több mint 220 kilométeres szakaszából csak 160-at átépítését tervezi. Azaz kimarad a tervezésből a meglévő 2×2 sávos szakasz, azaz a Szeged és Hódmezővásárhely.