quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Lezárult az északi elkerülő projektje Vásárhelyen

2018. június 29.

2018 március 22-én indulhatott el a forgalom a 47. sz. főút Hódmezővásárhely elkerülő szakaszán. Az ideiglenes forgalomba helyezés után a kivitelező még kisebb, a közlekedőket már nem érintő munkákat végzett el a projekten. Többek között befejezték a közel 1,7 km-es kerékpárút szakaszok korrekcióját, elkészültek a kapcsolódó földutak összesen 6,6 km hosszban. Az elmúlt három hónapban vízépítési munkák és mederburkolás is történt, valamit az ősz óta tartó növénytelepítés és füvesítés is véget ért.

A 12,7 km-es Hódmezővásárhely északi elkerülő új nyomvonalon, 2×1 sávos kialakítással valósult meg.  A szakaszon 5 szintbeni, ebből két körforgalmi csomópont és 3 kereszteződés, 1 különszintű csomópont, 1 vasút feletti felüljáró és 1 kerékpáros aluljáró épült. A beruházás érdekessége a vasutat és a közutat különszintben keresztező körhíd az elkerülő Szeged felőli végcsomópontjánál.

Márki-Zay Péter Hódmezővásárhely polgármestere elmondta: „Hódmezővásárhely élhetőbb várossá vált az elkerülő megépítésének köszönhetően, hiszen napi 10-15 ezer gépjármű áthaladásától mentesült a belváros. Ahhoz, hogy ez a projekt határidőre elkészülhessen, az önkormányzat, hatóságok, a beruházó és a kivitelező összefogására volt szükség.” A polgármester hangsúlyozta: “Külön köszönet illeti Lázár Jánost, aki a Miniszterelnökséget vezető miniszterként és a térség országgyűlési képviselőjeként is hosszú éveken keresztül nagyon sokat tett azért, hogy a várost a jelentős átmenő forgalomtól megszabadító beruházás megépüljön.”

Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója kiemelte: „A NIF Zrt. 2013 óta folyamatosan fejleszti a 47. sz. főutat. A Hódmezővásárhely északi elkerülőnek köszönhetően a Békéscsaba és Szeged közötti, mintegy 90 km-es szakasz –Székkutas és Csorvás kivételével – átkelési szakasz mentessé válik. A beruházás különlegessége az elkerülő végcsomópontjában megépített 60 méter átmérőjű körhíd.”

Oláh Péter, a Colas Közlekedésépítő Zrt. területi főmérnöke azt mondta: „A Colas Csoport életében még nem volt olyan nagy beruházás, amit ekkora figyelem övezett volna, mint s 47. sz. főút Hódmezővásárhely elkerülő építését. Ez az összetett műszaki tartalomnak. különösen a különszintű csomópontnak, a körhídnak köszönhető.”

A beruházás a NIF Zrt. beruházásában uniós és hazai források felhasználásával valósult meg. A kivitelezést a Colas Út Zrt., a Délút Kft., a Colas Hungária Zrt. és Colas Közlekedésépítő Zrt. által alkotott konzorcium végezte, a kivitelezés nettó összege 27,9 milliárd forint.