60 milliót csoportosított át városmarketingre Márki-Zay

Vélhetően megvan, milyen keretből finanszírozza az önkormányzat a Vásárhelyi Valóság újság és az ehhez kapcsolódó internetes oldal megjelenését. A portálunkhoz eljutott információk szerint a polgármester 60 millió forintot csoportosított át városmarketing célokra. Miközben tehát a városüzemeltetési feladatokat csak közösségi összefogás segítségével tudja biztosítani a város, marketingre azért akad pénz a torony alatt.
A történet korábbra nyúlik vissza: az április 26-i közgyűlésen a képviselő-testület arról döntött, hogy több költségvetési sorról pénzt csoportosít át városfejlesztési célokra, elsősorban a kisebb utcák és járdák felújítására. Ezzel együtt módosították a polgármester költségvetés átcsoportosítási jogkörét is. Márki-Zay Péter a közgyűlés döntéseit nem írta alá, nem hajtotta végre, hanem május 10-re ismét összehívta a testületet, hogy a képviselők újra szavazzanak róla. Forrásaink szerint a település első emberét a döntés megerősítése mellett leginkább az időnyerés motiválhatta, hiszen mint kiderült a május 10-i ülés előtt, május 9-én saját hatáskörben gyorsan átcsoportosított mintegy 60 millió forintot városmarketingre. Az eset érdekessége, hogy miközben a közgyűlésen a városüzemeltetés, a hóeltakarítás, a szúnyogirtás és a fűnyírás ellehetetlenülése miatt aggódott a városvezető, városmarketingre nem felejtett el félre tenni.
A Promenadhoz eljutott információk szerint
vélhetően ebből a keretből finanszírozza az önkormányzat a Vásárhelyi Valóság ingyenes havilap megjelenését és az ehhez kapcsolódó új internetes oldal működtetését.
(Az előtt értetlenül állunk, hogy miért kell az amúgy szűkösnek mondott anyagi helyzetben külön online felületet létrehozni, mikor rendelkezésre áll és működik a www.hodmezovasarhely.hu portál is, ezt az önkormányzat üzemelteti, és Márki-Zay Péter polgármester van megjelölve felelős kiadóként az oldal impresszumában – a szerk.)
A Vásárhelyi Valóság költségeiről a Városháza eddig csak homályos válaszokat adott a helyi sajtónak. A Vásárhely24 érdeklődésére a polgármesteri hivatal azt mondta, a legutóbbi lapszám darabonként 18,5 forintba költséget jelentett, amely alapján a 20 ezer példányban kiadott 20 oldalas, színes újság terjesztéssel és tartalom előállítással (cikkek, fotók) csupán 370 ezer forintjába kerül lapszámonként az önkormányzatnak. Márki-Zay Péter azonban az egyik élő Facebook-videójában ezt tulajdonképpen cáfolta, amikor elmondta, az első, 12 oldalas lapszámért 550 ezer forintot fizettek, így a 20 oldalas lapszám arányaiban többe került. Ez még mindig távol áll a Vásárhely24 piaci szakértők információin alapuló számításaitól, amely szerint az újságírók bére nélkül a lap tördelése, nyomtatása és terjesztése mintegy 1,5 millió forint körüli összegbe kerülhet lapszámonként a városnak, ami éves szinten elérheti a 17-18 millió forintot is.
Érthetetlen, miért kell az adófizetők pénzéből finanszírozott lap költségeit titkolni, ahogyan az is elgondolkodtató, hogy a nyilvánosság iránti polgármesteri törekvés miért éppen akkor lankad, ha a polgármesteri hivatal jelenlegi működéséről van szó.
A történethez tartozó érdekes adalék, hogy a költségvetés városmarketing soráról rendezvények szervezését is finanszírozzák. Itt azonban nem erről lehet szól, hiszen Márki-Zay indítványt tesz rá, hogy a most pénteki közgyűlésen további 30 millió forintot különítsenek el az államalapítás ünnepéhez kapcsolódó vásárhelyi rendezvénysorozatra.