2020-ra felére csökken az üdítőitalok cukortartalma

A szövetség közleménye szerint az ágazat vállalkozásai a termékek receptjének átalakításával, új termékek bevezetésével csökkentik tovább az alkoholmentes italok cukor- és kalóriatartalmát, illetve bővítik kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek arányát.
Felidézték, hogy a tagvállalatok által az elmúlt években végrehajtott intézkedések eredményeként 2010. és 2017. között a termékek átlagos cukor- és kalóriatartalma 40 százalékkal mérséklődött, ugyanebben az időszakban a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek aránya az összes termelt mennyiségen belül 23 százalékról 55 százalékra emelkedett.
Kiemelték, a csütörtökön bejelentett önkéntes vállalás eredményeként 2020 végéig – a 2017. évi bázishoz képest – a szövetség tagvállalatai további 10 százalékkal csökkentik termékeik átlagos cukor- és kalóriatartalmát.
A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség, a magyarországi alkoholmentes italgyártók szakmai érdekvédelmi szervezete, amely a magyarországi ásványvíz-palackozók több mint 95 százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók mintegy 80 százalékát képviseli. Tagvállalatai éves szinten mintegy 200 milliárd forint termelési értéket állítanak elő és közvetlenül 5000 embert foglalkoztatnak Magyarországon.
(Borítókép: illusztráció, forrás: Pixabay.com)