quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 25. kedd
  -  Géza
Promenad.hu archívum

Két szakaszon két vágányon fut majd a tram-train

2018. május 30.

A népkerti állomás és Kopáncs között már nagyjából megépült az új vasúti töltés alapja. Az új váltókat már a helyszínre szállították. Most folyik a munka a kisállomás területén, de az algyői vasúti hídon is dolgoznak. A Szeged-Rókus és a Népkert közötti 22 kilométeres táv két szakaszán és dupla vágányt fektetnek le, az eddig egyetlen helyett.

Bő két héttel ezelőtt még arról írtunk, hogy teljesen felszedték a síneket a kisállomás és Kopáncs között, az azóta eltelt majd három hét alatt az 1893-ban épült vasúti töltést is elbontotta a kivitelező Switelsky Vasúttechnika Kft.

És nem csak elbontotta, de megalapozta az újat is, mely majd bírja a rajta, azaz az arra fektetett, egyébként az Ebes-Püspökladány, illetve a a Kelenföld-Százhalombatta vasúti szakasz átépítés során felszedett síneken. Csak a váltók lesznek újak, egyébként ezeket már az Ady Endre utca végi vasúti átjáró közelébe szállították.

A leendő töltéslapot csak közvetlen a szentesi csatlakozásig építették meg, a kisállomás előtti részen jelenleg is dogoznak a kivitelezők. Egy munkagéppel ottjártunkkor épp egy fehér port szórt vastagon a területre.

//height height: 500,

//autoplay autoplay: true, autoplayOnHover: 'none', autoplayDelay: 5000,

arrows: true, buttons: true, smallSize: 500, mediumSize: 1000, largeSize: 3000, fade: true,

//thumbnail thumbnailArrows: true, thumbnailWidth: 120, thumbnailHeight: 120, thumbnailsPosition: 'bottom', centerImage: true, imageScaleMode: 'cover', allowScaleUp: true, startSlide: 0, loop: true, slideDistance: 5, autoplayDirection: 'normal', touchSwipe: true, fullScreen: true, }); });

A kisállomásnál épül a tram-train új töltése

A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése


A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése
A kisállomásnál épül a tram-train új töltése

Az elkészült alap egyébként olyan tömör, hogy láttunk a főútról azon gyorsan haladó, valószínűleg kíváncsi kerékpárosokat is.

A gépekkel ma is nagy erővel dolgoztak, a tömörítő anyagok hatalmas teherautók hordták a helyszínre, azon a rézsűn, melyet a Kisállomás sor felől építettek ki a vasúti töltéshez.

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra fejlesztő Zrt. korábbi tájékoztatása szerint a rókusi állomás Algyő felőli vége és a vásárhelyi kisállomásnak a nagyállomás felőli vége közötti részen új vágány épül vasbeton aljjal és felújított 54 kg/fm rendszerű sínnel, illetve szakaszosan új második vágány is lefektetnek, így két vágány lesz Rókus és a Baktó elágazás közötti 3,1 kilométeres, valamint Sártó elágazás és a Kopáncs közötti 5,1 kilométeres szakaszon.