quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Országos kompetenciamérést tartanak az iskolákban

2018. május 23.

Az Oktatási Hivatal (OH) szerdán tartja a 6., a 8. és a 10. évfolyamos diákok szövegértési képességét és matematikai eszköztudását vizsgáló országos kompetenciamérést – közölte a hivatal az MTI-vel.

Mint írták, a mérés – a sajátos nevelési igényű tanulók egy szűk csoportját kivéve – minden 6., 8. és 10. évfolyamos tanulónak kötelező, így idén 2 654 iskola 3 574 telephelyén összesen 267 449 diák vesz benne részt: a 6. évfolyamból 93 379-en, a 8.-ból 87 880-an, a 10.-ből pedig 86 190-en.

Az országos kompetenciamérés célja a vizsgált évfolyamokon tanulók szövegértési képességének és matematikai eszköztudásának teljes körű feltérképezése, ezért a feladatsorok a vizsgált területeket részletesen lefedő, különböző nehézségű kérdésekből állnak.

Annak érdekében, hogy összehasonlíthatóvá váljon az azonos vagy hasonló körülmények között élő diákokat oktató iskolák pedagógiai teljesítménye, az országos kompetenciamérést a tanulók családi hátterének vizsgálata egészíti ki. Ennek keretében az OH kérdőívet juttat el a diákok közvetítésével a szülőkhöz. A tanulói kérdőív kitöltése önkéntes és név nélküli. A hivatal kiemelte: a kérdőívek adataiból képzett, az iskolák tanulóinak szociokulturális hátterét megjelenítő családiháttér-index segítségével jobban megmutatkozhat azon iskolák értékes pedagógiai munkája is, amelyek nehezebb körülmények között élő vagy gyengébb képességű tanulókkal foglalkoznak.

A magyar köznevelés országos mérési rendszerének kiépítése 2001-ben kezdődött, ma a világ legkorszerűbbjei között tartják számon. Az országos kompetenciamérés korábbi eredményei nyilvánosak, elérhetők az OH honlapján.

 

Fotó: MTI