quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Bringázz a munkába! Négy év után újraindult a kampány

2018. május 15.

A Madách téren tartott kampánynyitó rendezvényen a Magyar Kerékpárosklub és a kampányt támogató Nemzeti Fejlesztési Minisztérium munkatársai mutatták be a négy év szünet után megújult formában visszatérő Bringázz a munkába! kampányt. Az eseményen a munkába igyekvő járókelők választhattak nekik tetsző bringákat, és kipróbálhatták, milyen lenne biciklivel munkába menni.

Révész Máriusz, a kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos elmondta: a kormány fontos célkitűzése, hogy 2030-ra Magyarország az egyik legélhetőbb ország legyen Európában. Az autóvásárlások száma rohamosan, a legutóbbi egy évben mintegy 39 százalékkal nőtt, ami gazdasági szempontból kedvező jelenség. Az élhetőbb városok, települések kialakulását azonban az egészséges, olcsó és gyors kerékpározás elterjedése szolgálja.

A kormánybiztos köszöntője után a Magyar Kerékpárosklub elnöke, Kürti Gábor nyitotta meg a kampányt. „Majdnem mindenkinek van otthon, a pincéjében, az erkélyen kerékpárja. Hozzuk meg a hétköznapokon még nem kerékpározók kedvét a munkába bringázáshoz! Ha nekiveselkednek, akkor – mint mindenki, aki kipróbálta – felfedezik, hogy ennél jobbat el sem tudtak képzelni, és nyeregben maradnak minden nap.” „A lakásajtótól az irodáig, megállókban várakozás, dugóban araszolás és parkolóhely keresés nélkül, nagyon gyorsan el lehet érni a munkába” – emelte ki a bringázás előnyeit a Kerékpárosklub elnöke. A kerékpáros kultúra fejlődését ma reggeli példával jellemezte: „Konvojban közlekedünk az új kerékpárutakon, kupacokban állunk már a lámpánál”.

A cégeknek is megéri ösztönözni a dolgozók kerékpárra váltását – mondta Kürti. Kutatásokra hivatkozva kiemelte, hogy egészségesebb, kevesebbet hiányzó, jobb hangulatú munkatársakat és vidámabb csapatokat nyerhet egy cég a bringázás erősítésével.

A kerékpározás megoldást jelenthet a városok közlekedési gondjaira, melyek Kürti Gábor szerint egyre súlyosabbá válhatnak. „Egy év alatt annyi autó áll forgalomba Budapesten és környékén, amennyivel Hegyeshalomig fel lehetne tölteni az M1-es autópályát”

A Kerékpárosklub és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium együttműködésében a Bringázz a Munkába! kampány szervezése mellett az egész ország biciklizhetőbbé tételében és kerékpárosbarát KRESZ-módosítások területén is pozitív fejleményekről számolt be az elnök, kiemelve, hogy „régóta vártunk erre”.

A Bringázz a munkába! kampány 2018. május 14-től 2018. június 10-ig tart. A kampány zökkenőmentes lebonyolítását a Bike Citizens telefonos applikáció biztosítja, amelynek segítségével a résztvevők egyénileg vagy csapatban dokumentálják a megtett kilométereket és a kerékpározással töltött napok számát.

A korábbi kampányok során 6-8000 résztvevő bringázott munkába, a szervezők idén 10 000 résztvevőre számítanak. A megtett utazásaikat a mobilappon mérő résztvevők között 4 millió forint értékben sorsolnak ki nyereményeket.

(Forrás: Halász Áron, Magyar Kerékpárosklub szóvivő)