quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 08. 10. vasárnap
  -  Lőrinc
Promenad.hu archívum

Lázár: új város születik a tram-trainnel!

2018. május 11.

Részletesen ismertette a tram-trainnel kapcsolatos aktualitásokat, tudnivalókat és jövőbeli terveket Lázár János. Az országgyűlési képviselő szerint a beruházással történelmet ír és az egész országnak példát mutathat Vásárhely. Sőt, ha jól működik a villamosvasút, akkor Szeged és Makó, valamint Vásárhely és Makó között is kiépíthetik azt.  

Sajtóbeszélgetésre hívta a médiát pénteken Lázár János, hogy ismertesse a tram-trainnel kapcsolatos aktualitásokat, tudnivalókat. Az országgyűlési képviselő elsőként emlékeztetett arra, hogy kollégáival öt éven át dolgozott azon, hogy meggyőzzék a vásárhelyieket, budapestieket és brüsszelieket a projekt szükségességéről.

Történelmet ír a város, ugyanis a projekt akkora volumenű, mint amikor a 19. század második felében megépült a Szeged-Békéscsaba vasútvonal. Továbbá 50 éve nem épült villamos az országban, és ez lesz a harmadik tram-train Európában

– jelentette ki a politikus. Hozzátette, a villamosvasút nem csak a közlekedésre, hanem a mindennapokra is kihat, ezért tulajdonképpen új város születik a tram-trainnel.

Lázár: új város születik a tram-trainnel! 2

A szegedi szolgáltatások közelebb kerülnek a vásárhelyiekhez, könnyebb lesz eljutni az egyetemre, klinikákra, színházba, vásárolni – sorolta az előnyöket Lázár. Úgy véli, ez a fiatalok itt tartásában is segít, mivel szinte egy karnyújtásnyira lesz a megyeszékhely, így nem kell odaköltözniük. Jelenleg 8 ezer ember ingázik napi szinten a települések között.

A beruházás teljes költsége 57,5 milliárd forint, amit a kormány és az unió körülbelül fele-fele arányban finanszíroz, a városnak mindez egy forintjába sem kerül. A Vásárhelyen belüli 3200 méternyi vasúti sín 11,5, a két település közötti vonal 24,2, a 8 darab szerelvény 17,6, a szegedi járműtelep pedig 4 milliárd forint.

A beruházással az egész város közlekedése megváltozik. Megújul három lámpás csomópont az Andrássy és az Ady Endre utcákon, teljesen átalakítják a Kálvin téri körforgalmat, illetve új épül az Andrássy-Petőfi-Bocskai utcák kereszteződésében.

A vásárhelyi sínpálya teljes egészében 2019 őszére készül el, és a próbaüzemeket követően

2020 nyarán már teljes gőzzel üzemel a tram-train a két város között.

Szerdától pótlóbuszok közlekednek a vasúti vonalak mentén!

Öt megálló lesz Vásárhelyen: a kisállomásnál, a Hősök terén, a Kossuth téren, a Kálvin téren és a nagyállomásnál. Amennyiben igény lesz rá, akkor bővítik az útvonalat, például a Rapcsák András utcán át a Teleki utca felé.

A teljes menetidő 40-42 perc, a két belváros között 30-32 perc lesz. Lázár elmondta, ha jól működik a projekt, akkor Szeged és Makó, valamint Vásárhely és Makó között is megépítik azt. Ez tízéves viszonylatban tervezi a politikus, aki a Békéscsaba-Gyula közötti vasútvonal fejlesztését is támogatja.

Arról is beszélt, hogy szeretné, ha teljes egészében megújulna a Szeged-Budapest közötti vasútvonal. Jelenleg 2 óra 24 perc a menetidő, a képviselő szeretné ezt másfél órára redukálni. A felújítás 300-350 milliárdba kerülne.

Szó esett arról is, hogy nem megfelelő a tram-train munkálataival kapcsolatos tájékoztatás Vásárhelyen. Lázár János erre azt mondta, valóban hatékonyabb kommunikációra lenne szükség, és mivel a beruházás állami, ezért jelzi ezt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek. Hozzátette, a helyzeten az sem segít, hogy a városvezetés megosztott a projekt kapcsán, ezért nincs egyértelmű nyilatkozat arról, hogy támogatják-e azt, vagy sem.

Lázár: új város születik a tram-trainnel!

Még elhangzott, Szeged korrekten kezeli a projektet, viszont Nagy Sándor alpolgármesteren kívül nem tapasztalt lelkesedést az iránt. Holott a megyeszékhelynek is sokat hozhat a tram-train, mivel nem 130, hanem 170-80 ezer ember igényeit szolgálhatja ki könnyebben a város.

A sajtóbeszélgetésen az is kiderült, mikor találkozhat Lázár János és Márki-Zay Péter. Erről külön cikket ITT írtunk.