quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Százhúsz éve nem láthatott ilyet senki! Sín nélkül a kisállomás

2018. május 10.

Teljesen felszedték a kisállomásnál a síneket, a szentesi elágazás is csonka, a váltót félretették. Ezt is jelenti a tram-train építés.

Emlékszik még, hogy a kisállomás állomásfőnökének gyümölcsöse volt a vasúti töltés és a 47-es út között? Hogy egyszer csak 10 forint lett a vonatjegy Szegedre, s az emberek azért a pénzért inkább buszra szálltak, még ha farmotorosra is. Igen, de arra biztosan nem ami most a kisállomásnál van, ahol teljesen új pályát építenek.

Még az egykori állomásfőnök fia is kivitte a helyszínre a gyermekét, hogy lásson csodát, illetve azt, amit 120 éve senki, azaz, hogy egyáltalán nincsenek sínek a kisállomásnál Szeged felé, s hogy a szentesi vonal is a kanyarnál kezdődik (vagy ér véget).

//height height: 500,

//autoplay autoplay: true, autoplayOnHover: 'none', autoplayDelay: 5000,

arrows: true, buttons: true, smallSize: 500, mediumSize: 1000, largeSize: 3000, fade: true,

//thumbnail thumbnailArrows: true, thumbnailWidth: 120, thumbnailHeight: 120, thumbnailsPosition: 'bottom', centerImage: true, imageScaleMode: 'cover', allowScaleUp: true, startSlide: 0, loop: true, slideDistance: 5, autoplayDirection: 'normal', touchSwipe: true, fullScreen: true, }); });

Sín nélkül a kisállomás

Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás


Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás
Sín nélkül a kisállomás

Mert jelenleg ez a helyzet, hiszen már a Switelsky Vasútépítő teljesen felszedte a síneket Kopáncs (és a szentesi elágazás) felé.

Nézegetik is szépen az emberek, hiszen aki ilyet látott, az 1893-ben még élt, akkor épült ugyanis a Szentes-Hódmezővásárhely Helyi Érdekű Vasút, ahogy az a kisállomás falán emléktáblával örökítették meg.

A sínek helyére majd használt sínek érkeznek, hogy itt, a kisállomás előtt fusson le a vonalról a villamos-vasút, mely az Ady Endre utca, Hősök tere, Szőnyi utca, Andrássy út érkezik majd a Bajcsyn keresztül a nagyállomáshoz. Onnan indul vissza ugyanazon az útvonalon Szegedre.