quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

A mintaértékű, vásárhelyi program is feladat volt a történelemérettségin

2018. május 09.

Könnyen megoldható feladatsort kaptak történelemből a középszinten érettségizők, az első 12 rövid feladatot könnyen meg tudják oldani a diákok, ha jól használják a megadott források és a történelmi atlaszt – mondta az Eduline által megkérdezett középiskolai történelemtanár. 

Ez egy nagyon jól feldolgozható feladatsor, aki egy kicsit is tájékozott a történelemben, az könnyen megírja

– emelte ki a szakember.

A kereszténység születéséről, az iszlámról, a kapitalista gazdaságról, a Rákóczi-szabadságharcról, a dualizmus kori Magyarország gazdaságáról, az első világháború idején fellépő élelmiszerhiányról, és egy 1957-es Kádár János-beszédről is szerepeltek kérdések a középszintű töri érettségi első, rövidebb feladatokból álló részében. Azonban egy, szélesebb látókörre, és gondolkozásra késztető feladatot is meg kellett a hagyományosokon kívül oldaniuk, mégpedig

a hódmezővásárhelyi iskolakörzetek átszervezéséről is el kellett olvasniuk egy szöveget, értelmezve a szegregáció, integráció, hátrányos helyzetű diák fogalmát.

(Mint ismeretes még 2007-ben született döntés Hódmezővásárhelyen arról, hogy a hátrányos helyzetű diákokat az iskolakörzetek átszervezésével próbálják meg felzárkóztatni társaikhoz. Minden új intézménynek alapvetően újragondolták a körzetét, a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók integrált oktatásának a biztosítását prioritás­ként kezelve. Ezt a gyakorlatot vették alapul az idei történelem érettségi egyik feladatában, de ezt megelőzően már számos más városból, sőt még külföldről is sokan érkeztek Vásárhelyre tanulmányozni – a szerk.)

Várható volt ilyen feladat, az új típusú érettségi rendszerben mindig találunk a jelenkori hátrányos helyzetű társadalmi/etnikai csoportokra vonatkozó feladatot

– mondta az Eduline kérdésére Szabó Roland, az Érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium magyar-történelem szakos tanára, az ELTE Modern Magyar Irodalomtörténeti Tanszékének megbízott oktatója, aki szerint ugyan a feszített tempó miatt – amit az előírt tananyag-követelményi rendszer megkíván – az aktuális, jelenkori problémákra kevésbé jut idő a történelemórákon, mint a klasszikus tananyagra, pedig mindenképpen érdemes ilyen jellegű kérdésekre időt szakítani.

A középszintű írásbeli vizsga megoldásához egyébként 180 percet kaptak a diákok.

Forrás, fotó: eduline.hu

A teljes cikket ITT olvashatják!