A mintaértékű, vásárhelyi program is feladat volt a történelemérettségin

Könnyen megoldható feladatsort kaptak történelemből a középszinten érettségizők, az első 12 rövid feladatot könnyen meg tudják oldani a diákok, ha jól használják a megadott források és a történelmi atlaszt – mondta az Eduline által megkérdezett középiskolai történelemtanár.
Ez egy nagyon jól feldolgozható feladatsor, aki egy kicsit is tájékozott a történelemben, az könnyen megírja
– emelte ki a szakember.
A kereszténység születéséről, az iszlámról, a kapitalista gazdaságról, a Rákóczi-szabadságharcról, a dualizmus kori Magyarország gazdaságáról, az első világháború idején fellépő élelmiszerhiányról, és egy 1957-es Kádár János-beszédről is szerepeltek kérdések a középszintű töri érettségi első, rövidebb feladatokból álló részében. Azonban egy, szélesebb látókörre, és gondolkozásra késztető feladatot is meg kellett a hagyományosokon kívül oldaniuk, mégpedig
a hódmezővásárhelyi iskolakörzetek átszervezéséről is el kellett olvasniuk egy szöveget, értelmezve a szegregáció, integráció, hátrányos helyzetű diák fogalmát.
(Mint ismeretes még 2007-ben született döntés Hódmezővásárhelyen arról, hogy a hátrányos helyzetű diákokat az iskolakörzetek átszervezésével próbálják meg felzárkóztatni társaikhoz. Minden új intézménynek alapvetően újragondolták a körzetét, a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók integrált oktatásának a biztosítását prioritásként kezelve. Ezt a gyakorlatot vették alapul az idei történelem érettségi egyik feladatában, de ezt megelőzően már számos más városból, sőt még külföldről is sokan érkeztek Vásárhelyre tanulmányozni – a szerk.)
Várható volt ilyen feladat, az új típusú érettségi rendszerben mindig találunk a jelenkori hátrányos helyzetű társadalmi/etnikai csoportokra vonatkozó feladatot
– mondta az Eduline kérdésére Szabó Roland, az Érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium magyar-történelem szakos tanára, az ELTE Modern Magyar Irodalomtörténeti Tanszékének megbízott oktatója, aki szerint ugyan a feszített tempó miatt – amit az előírt tananyag-követelményi rendszer megkíván – az aktuális, jelenkori problémákra kevésbé jut idő a történelemórákon, mint a klasszikus tananyagra, pedig mindenképpen érdemes ilyen jellegű kérdésekre időt szakítani.
A középszintű írásbeli vizsga megoldásához egyébként 180 percet kaptak a diákok.
Forrás, fotó: eduline.hu
A teljes cikket ITT olvashatják!