quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Már Marosleléig kivágták az új kerékpárút tükrét

2018. május 08.

1 milliárd 600 millió forintért épül meg a Hódmezővásárhely-Maroslele-Makó közötti mintegy 30 kilométeres kerékpárút. A két városban városi szakasz is készül, ez Vásárhelyen a Síp utcát jelenti. A települések közt már látszik a bicikliút tükre. De munka jelenleg nem folyik, csak régészeti leletmentés.

Még februárban végig kijelölték a Hódmezővásárhely-Maroslele-Makó közti kerékpárút nyomvonalát, majd a munkálatokat is megkezdték, közel egy időben a Maroslele-Makó közti út felújításával.

A bicikliúttal azonban kevésbé haladnak, mint a közúttal. A leendő úttükröt ugyan Vásárhely és az M43-as autópálya maroslelei felhajtója között – egyes rövid szakaszok kivételével – már kivágták, az útba eső növényzettel és a fákkal együtt, ám a faluban nem láttunk semmiféle hasonlót. Maroslele Makó felé vezető oldalán már annál inkább. Igaz, ez csak az óföldeáki bekötő út után nyúlik el egy darabon, A végpontján régészeti leletmentés zajlik.

A három települést összekötő kerékpárút építésével kapcsolatos szándéknyilatkozatot egyébként 2015-ban írták alá a polgármesterek, azaz Farkas Éva Erzsébet, Martonosi György és Almási István, s tervet támogatta Lázár János, a térség országgyűlési képviselője, az előző ciklus Miniszterelnökséget vezető minisztere.

A két várost összekötő, s a falun átvezető bicikliúttól nem csak azt várják az érintett településeken élők, s az arra járók, hogy a kerékpárosok immár nem veszélyeztetik majd a külterületen önmaguk és mások testi épségét, de azt is, hogy fellendül a kerékpáros turizmus, illetve, hogy a Marosleléről jellemzően Makóra dolgozni járók is biztonságosan eljutnak úti céljukhoz.

Hogy ez utóbbiak hányan lehetnek, senki sem tudja. Saját tapasztalataink szerint meglehetősen kevesen, igaz az eddig rettenetes állapotban lévő, s csak most felújított, közúton nemhogy biciklivel, de még autóval is életveszélyes volt közlekedni. S nem csak a kátyúk miatt, de a töredezett, meg-megsüllyedt út széle is erősen igénybe vette az arra járók figyelmét.

Már Marosleléig kivágták az új kerékpárút tükrét

A buszöböl mögött a kerékpárút tükre.

A kerékpárutat az eredeti tervek szerint már tavaly szeretették volna megépíteni, de ez több ok miatt is átcsúszott erre az esztendőre. Az egyik oka, hogy a makói belterületi szakaszt át kellett tervezni. A bicikliút Maroslele felől érkezve az Ardics, majd a Czuczor utcán halad tovább az Almási utca felé, s annak Szép utcai sarkánál csatlakozik a meglévő városi bicikliút hálózathoz.

A régi tervek szerint a Czuczor utcában nyitott kerékpárút készült volna el, amelyet az útszakasz jobb és bal oldalán jelöltek volna ki. Azonban az új elképzelés szerint a Czuczor utcai szakaszon 1,25 – 1,25 méteres kerékpársávot alakítanak ki, az autónak pedig 3-3 méteres sávot jelölnek ki. Az Almási utcában is új nyomvonalat jelöltek ki. Mivel ezen a szakaszon még szűkebbek a viszonyok, így mindenképpen 80 centiméterrel növelni kell az úttestet, majd azon alakítanak ki kerékpáros nyomvonalat.

A teljes, azaz a két város közötti kerékpárutat a kivitelező Délút Kft-nek egyébként 2019. március 31-ig kell elkészítenie.