Használt sínekből építik a tram-train pályáját

A villamosvasút építése nem csak a belvárost érinti. A látványos munka Kopáncs és Népkert között a vasúti töltésen zajlik. Ide majd használt síneket fektetnek, a jelenlegiek helyett. Csak a kanyarokban lesznek újak.
Nem a semmiért rendeltek el vágányzárat a közelmúltban népkertnél, a Swietelsky Vasúttechnikai Kft. dolgozik a pályán. A 47-es főúton közlekedők csak az óriási gépeket látják, de aki kimegy a helyszínre, az döbben meg igazán. A gépek, folyamatosan szedik fel Kopáncs és Népkert között a síneket a vasúti töltésről, hogy azt a kotrógép vegye kezelésbe, tömörítse és igazítsa. A töltést gyöngítő bokrokat és fákat mind kivágták, sőt a gyökerüket ki is fúrták, hogy azok ne is nőjenek ki újra.
Ez a gép szedi fel a síneket.
A pályára nem az eddigi sínek kerülnek vissza, de amelyeket lefektetnek azokat össze is hegesztik, annak érdekében, hogy a majdani villamos-vasút nagy sebességgel közlekedhessen. Igaz, nem új, hanem használt síneket tesznek majd le, mégpedig azokat, melyeket – a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. korábbi tájékoztatása szerint – az Ebes–Püspökladány és a Kelenföld–Százhalombatta vasútvonalon szedtek fel, ahol jobban terhelhető, gyorsabb pályát építenek.
A használt sínek a 100 kilométeres óránkénti sebességet is lehetővé teszik majd. Ahol kanyarodik majd a tram-train, ott pedig teljesen új síneket fektetnek. Ilyen lesz például az algyői Tisza-híd mellett a vásárhelyi strand sarkánál, illetve a Tóalj-Szőnyi utca torkolatánál.
A tram-train a Szeged-Békéscsaba vonalról egyébként a kisállomásnál jön majd le, hogy az Ady Endrén, a Szőnyi, az Andrássy, a Kálvin tér és a Bajcsy-Zsilinszky utcán át a nagyállomáshoz érkezzen, majd itt forduljon vissza.
Címkék:
tram-train