quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Használt sínekből építik a tram-train pályáját

2018. április 18.

A villamosvasút építése nem csak a belvárost érinti. A látványos munka Kopáncs és Népkert között a vasúti töltésen zajlik. Ide majd használt síneket fektetnek, a jelenlegiek helyett. Csak a kanyarokban lesznek újak.

Nem a semmiért rendeltek el vágányzárat a közelmúltban népkertnél, a Swietelsky Vasúttechnikai Kft. dolgozik a pályán. A 47-es főúton közlekedők csak az óriási gépeket látják, de aki kimegy a helyszínre, az döbben meg igazán. A gépek, folyamatosan szedik fel Kopáncs és Népkert között a síneket a vasúti töltésről, hogy azt a kotrógép vegye kezelésbe, tömörítse és igazítsa. A töltést gyöngítő bokrokat és fákat mind kivágták, sőt a gyökerüket ki is fúrták, hogy azok ne is nőjenek ki újra.

Használt sínekből építik a tram-train pályáját 1

Ez a gép szedi fel a síneket.

A pályára nem az eddigi sínek kerülnek vissza, de amelyeket lefektetnek azokat össze is hegesztik, annak érdekében, hogy a majdani villamos-vasút nagy sebességgel közlekedhessen. Igaz, nem új, hanem használt síneket tesznek majd le, mégpedig azokat, melyeket – a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. korábbi tájékoztatása szerint – az Ebes–Püspökladány és a Kelenföld–Százhalombatta vasútvonalon szedtek fel, ahol jobban terhelhető, gyorsabb pályát építenek.

A használt sínek a 100 kilométeres óránkénti sebességet is lehetővé teszik majd. Ahol kanyarodik majd a tram-train, ott pedig teljesen új síneket fektetnek. Ilyen lesz például az algyői Tisza-híd mellett a vásárhelyi strand sarkánál, illetve a Tóalj-Szőnyi utca torkolatánál.

A tram-train a Szeged-Békéscsaba vonalról egyébként a kisállomásnál jön majd le, hogy az Ady Endrén, a Szőnyi, az Andrássy, a Kálvin tér és a Bajcsy-Zsilinszky utcán át a nagyállomáshoz érkezzen, majd itt forduljon vissza.

Használt sínekből építik a tram-train pályáját 2

Használt sínekből építik a tram-train pályáját 3

Használt sínekből építik a tram-train pályáját 4

Használt sínekből építik a tram-train pályáját 5

Használt sínekből építik a tram-train pályáját 6

Címkék: