Megritkult a kamionforgalom a Kaszap utcán, de a személyautóké alig csökkent

Úgy látszik, leginkább csak azok a kamionok és teherautók hajtanak be Vásárhelyre, melyek városi célhoz igyekeznek. Egy Kaszap utcai férfi szerint, míg korábban egy délelőtt 150-200 teherjármű hajtott végig az utcán, addig amióta megnyílt az elkerülő, már csak 30-40 teszi ezt. A személy autók száma azonban alig változott. Nem csoda, több üzletközpontot is erre lehet leginkább megközelíteni. A borítóképen: negyed óra alatt csak egy teherautó érkezett az Emlékpont felől.
– A személyautók száma csak csak némileg csökkent, de a teherautóké nagyon – összegezte tapasztalatait Tóth Mihály, aki tavaly több nyári napon nem restellt kiülni a Kaszap utca egyik padjára, s amolyan önkéntes forgalomszámlálóként húzta a strigulákat, hogy hány teherautó hajt végig az utcán.
– Éppen gyógyulófélben voltam, s úgy gondoltam, hogy jobb kinn, mint benn a panelben a nagy melegben. Miután kiolvastam az újságot, unalmamban strigulázni kezdtem az autókat. Külön a személygépkocsikat, külön a teherautókat. Az újság persze már régen nincs meg. A személykocsikat jelölő vonalakkal gyorsan betelt a lap széle, de a másik oldal elegendő volt a teherautóknak. Na azok számára nagyjából emlékszem is, valahol 180 körül volt – mondta.
A vasúti aluljáró felől alig jött teherautó.
A Kaszap utca az, ahol leginkább meg lehet tapasztalni az átmenő forgalom változását, hiszen ez a 47-es főút azon szakasza, ahol a bagolyvári körforgalomnál fel is torlódnak négyfelől érkező járművek. Aki valaha is autózott erre, az szinte minden reggel és délután átesett azokon az idegtépő perceken, mely az itteni átkelést kíséri. A sor persze a Kálvin tér, illetve a vasúti aluljáró felől a leghosszabb. Az előbbinél gyakran előfordult korábban, hogy majdnem az Emlékpontnál volt a vége, míg az utóbbinál rendszeres, hogy a Family Center és az Aldi bejáratánál lévő körforgalom és az aluljáró között állnak az autók.A Tesco vagy a benzinkút felől jövők sora valamivel kisebb.
– Nem szeretek erre járni, mert ha valahol átmegy egy gyalogos, vagy átkerekezik egy biciklis, az igencsak lelassítja az átkelést. Ráadásul az utóbbiak körül sem néznek. Úgy hajtanak keresztül a Penny felőli oldalon, hogy körül sem néznek, mennek mint a meszes – mondta az azért rendszeresen erre autózó Kispál Jenő. Ő is azt tapasztalta, amit mi, hogy aki a vasút, vagy az Emlékpont felől érkezik, az egyenesen hajt is tovább, azaz leginkább csak áthajtanak a városon. – Néhány napja azonban alaposan megfogyatkoztak a kamionok, gondolom, hogy inkább az elkerülőt választják. Valószínűleg csak azok jönnek erre, akiknek nem tűnt fel, hogy megnyílt az új út, vagy azok, akik a GPS-re hallgatnak. Mert abban még nem jelent meg az elkerülő – tette hozzá a férfi.
Ezt a teherautót követtük az elkerülőn. Tíz perc alatt tette meg a 13 kilométert.
Hogy mennyit nyer időben aki kikerüli a várost? Székkutas felől felhajtva az elkerülőre és Kopácsnál lejőve róla a 13 kilométert, egy teherautót szorosan követve alig tíz perc alatt tettünk meg. Visszafelé a 47-esen ugyan néhány perc alatt beérkeztünk a városba a vasúti aluljárón át, de innen a sok fékezgetés, a bagolyvári körforgalom gyalogosáradata és a két piros lámpa miatt 27 percig tartott az út. S ha nem lettünk volna végig nyugodtak, kedvünkre kidühönghettük volna magunkat az egyik biciklin ülő, de egy másikat is kormányzó a körforgalmon áthajtó fiatalember, majd a Kutasi úton a kerékpár út helyett az úttesten csellengve villanykerékpározó termetes asszonyság, illetve egy a KITE magasságában az útest felén parkoló, meglehetősen ütött-kopott traktor miatt. Utóbbi vezetője egy palack átlátszó folyadékot próbált a jármű (hűtőjébe?) önteni.