Ingyenes lesz a parkolás a vásárhelyi piacnál

Hódmezővásárhelyen három parkolási övezet volt: belvárosi, piaci és strand-övezet. Az előterjesztésben arra tettek javaslatot, hogy kerüljön megszüntetésre az önálló piaci övezet és az kerüljön az egyes övezetbe. Ennek értelmében, a piacon is munkanapokon, 8-18 óráig kellett volna parkolódíjat fizetni.
Az előterjesztést a Jogi Iroda vezetője, Ambrus Norbert azzal indokolta, hogy ezzel a piaci értékesítők versenyhátrányát szeretnék csökkenteni a bevásárlóközpontokkal szemben.
Fekete Ferenc (Fidesz) képviselő módosításra tett javaslatot: „Szeretnék módosító indítvánnyal élni a rendelethez: a hármas számú parkolási körzetben minden nap tegyük ingyenessé a parkolást.”
Molnár Lászlóné (MSZP) arra tett javaslatot, hogy a Tram-train építését figyelembe véve, ideiglenesen mindenhol legyen ingyenes a parkolás. Hozzátette, úgy tudja, hogy nem hoznak olyan sok bevételt a parkolózónák, hogy az ideiglenes felfüggesztés gondot okozzon.
Márki-Zay Péter (független) polgármester úr a kérdés elnapolását javasolta, hogy megvitassák, pontosan mennyi bevétel származik a parkolózónákból.
A kérdésben felszólalt Magyar József is, a Hódmezővásárhelyi Működtető és Szolgáltató Zrt. ügyvezetője. Elmondta, 2017-ben 88 millió forint volt a parkolói díjakból származó bevétel. Ebből 55 millió forint volt az automaták bevétele, a hármas zóna (vagyis a piac) bevétele 9 millió forint.
Magyar József kifejtette, hogy milyen következményekkel jár az, ha teljesen megszüntetik a zónát és mi történik akkor, ha egy másik zónába integrálják a piac területét. Kiemelte, utóbbi lehetőség sokkal nagyobb bosszúságot okoz, mintha teljesen eltörölnék.
Ennek fényében, a közgyűlés döntött: egyhangúlag megszavazták, hogy a piac területén legyen ingyenes a parkolás.