quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Promenad.hu archívum

Közlekedési káosz az Andrássy úti kirakatsoron

2018. március 13.

Ideges autósok, összevissza kanyargózó és a járdára kényszerült kerékpárosok, valamint a kocsik közt ugrándozó gyalogosok teszik teljessé a kirakatsori részen folyó közműkiváltási munkálatokat. A helyzet azonban napról napra változik. A kivitelezők ugyanis viszonylag gyorsan dolgoznak.

Szlalompályává változik éjszakára, amikor a Délút és alvállalkozói levonulnak a munkaterületről. De napközben is emberpróbáló feladat közlekedni bármilyen járművel is az Andrássy út a Kossuth tér és a Szent Antal utca közötti szakaszon.

– Nem is érdemes bemenni az OTP elé, vagy a szervizútra, hiszen napközben az építkezésre érkező teherautók, illetve a munkagépek sokszor félórákra is eltorlaszolják, az amúgy is munkagödrökkel tarkított utcát. Így hétfő óta csak munkaidő után állok be az udvarba, s munkakezdés előtt már megyek is. Nem szeretnék ugyanis bennragadni – mondta egy névtelenségét kérő autótulajdonos.

A helyzetet csak fokozza, hogy a kijelölt parkolók a Kossuth tér felőli egy részét teljesen lezárták, lévén, ha ott autók állnának, a kivitelezők nem tudnának dolgozni: jellemzően csöveket cserélni.
– Két napja nem látok a pipától – mondta Nagy Sándor – aki rendszeresen elbiciklizik ezen a szakaszon. – Ha lehet menni, akkor a terelőelemekkel eltorlaszolt úton azonnal jönnek az autósok, sokszor meglepően nagy sebességgel. Hiába megyek én is, mintha ott sem lennék. Nézze csak? – mutatja azt a kisteherautót, mely vezetője beleszáguld az említett szakaszba, hogy satufékkel álljon meg, s hangosan káromkodjon. Nem lehetett ugyanis továbbmenni, az utat egy markoló torlaszolta el, az egyik árokból szedte ki a földet.
Azok az autósok, akik egyszer már belefutottak már egyszer az építkezésbe, többet nem mennek arra. Csak az hajt oda parkolóhelyet keresve, aki mit sem sejtve érkezik, vagy bízik a szerencséjében.

– Hát hun az apám f…ba menjek? – kérdezett vissza egy felháborodott kerékpáros, aki a drogéria oldalán olyan nyugodtan szlalomozott a gyalogosok és babakocsik között, mintha senki már nem lenne a járdán. Példáját többen is követték, életkortól és nemtől függetlenül, de találkoztunk elektromos kerékpárral száguldozóval sőt kismotorossal. Na ez utóbbi végül mégis letette a lábát, különben egyenesen belehajtott volna az önfeledten trécselő, így a járda jó részét elálló nénikbe, vagy a drogéria a kerekesszékesek számára magasított bejáratába.
Az építkezés miatti kellemetlenséghez pedig hozzá kell szokni, főleg, hogy a tram-train nyomvonalában feltörik majd a teljes aszfaltot, lesz földmunka bőven, majd még a síneket is lefektetik, hogy a tervek szerint 2020-ban meginduljon a villamosvasút közlekedés Vásárhely és Szeged között.