Felelősségteljesen a hitelekről: rendhagyó óra hetedikeseknek

A Pénz7-et a Magyar Bankszövetség a Pénziránytű Alapítvánnyal közösen, 2015 és 2016 között indította el az Emberi Erőforrások Minisztériumának szakmai támogatásával. Az európai kezdeményezés fókuszában az általános és középiskolás diákok állnak.
A cél, hogy a fiatalokat pénzügyi tudatosságra neveljék, amit játékos, közérthető formában tesznek meg. Ehhez a kezdeményezéshez csatlakozott a Hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskola is. Idén a programsorozat témája: Okosan a hitelekről, amihez feladatokat is kaptak az iskolák.
Farkas Zsuzsanna intézményvezető elmondta, csütörtök délelőtt a hetedik évfolyamból egy csoportnak tartanak rendhagyó órát, de ezen kívül, a hét folyamán, a kollégái valamennyi osztályban tartottak ehhez hasonló foglalkozásokat. „Különböző tanári és tanulói segédanyagok állnak rendelkezésünkre, de a program lehetővé teszi és ajánlja is, hogy a helyi viszonyokhoz igazodva, minél jobban a hétköznapi élethez is közelítve, a gyerekek tapasztalataira építve tartsuk meg az órát.”

Farkas Zsuzsanna
Ez a mai napon is így volt: a fiatalok először ráhangolódtak a témára egy rajzos ábrával, ahol különböző banki ügyintézéseket lehetett látni. Erről kellett beszélniük, ami már feltételezett némi előzetes tudást is. A diákoknak ez nem okozott gondot, hiszen a családjukban is hallottak már ezekről a fogalmakról – például mi az a bankszámla, vagy hitel – és valamennyit tapasztaltak is belőle.
A hitelfelvételnek is nagyon sok szegmense van, így bőven van mire figyelni. „Szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy ezek nagyon fontos dolgok, ha nem tudunk benne eligazodni, kérjünk tájékoztatást, ott az adott helyen, a banki ügyintézőtől.” – fejtette ki Farkas Zsuzsanna, majd hozzátette: „Egy hitelfelvételnek előnye és hátránya is van. Fontos, hogy mindenről tájékozódjanak és felelősségteljesen döntsenek.”
Farkas Zsuzsanna a hétköznapi életből is hozott példákat a fiataloknak, emellett matematikához köthető feladatokat is oldottak meg (például a törlesztőrészlet kiszámolása). A hetedikesek aktívan részt vettek a foglalkozáson, saját tapasztalataikat is elmesélték.