quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 08. vasárnap
  -  Medárd
Vásárhely24.com archívum

Felelősségteljesen a hitelekről: rendhagyó óra hetedikeseknek

2018. március 08.

A Pénz7-et a Magyar Bankszövetség a Pénziránytű Alapítvánnyal közösen, 2015 és 2016 között indította el az Emberi Erőforrások Minisztériumának szakmai támogatásával. Az európai kezdeményezés fókuszában az általános és középiskolás diákok állnak.

A cél, hogy a fiatalokat pénzügyi tudatosságra neveljék, amit játékos, közérthető formában tesznek meg. Ehhez a kezdeményezéshez csatlakozott a Hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskola is. Idén a programsorozat témája: Okosan a hitelekről, amihez feladatokat is kaptak az iskolák.

Farkas Zsuzsanna intézményvezető elmondta, csütörtök délelőtt a hetedik évfolyamból egy csoportnak tartanak rendhagyó órát, de ezen kívül, a hét folyamán, a kollégái valamennyi osztályban tartottak ehhez hasonló foglalkozásokat.  „Különböző tanári és tanulói segédanyagok állnak rendelkezésünkre, de a program lehetővé teszi és ajánlja is, hogy a helyi viszonyokhoz igazodva, minél jobban a hétköznapi élethez is közelítve, a gyerekek tapasztalataira építve tartsuk meg az órát.”

Farkas Zsuzsanna

Ez a mai napon is így volt: a fiatalok először ráhangolódtak a témára egy rajzos ábrával, ahol különböző banki ügyintézéseket lehetett látni. Erről kellett beszélniük, ami már feltételezett némi előzetes tudást is. A diákoknak ez nem okozott gondot, hiszen a családjukban is hallottak már ezekről a fogalmakról – például mi az a bankszámla, vagy hitel – és valamennyit tapasztaltak is belőle.

A hitelfelvételnek is nagyon sok szegmense van, így bőven van mire figyelni. „Szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy ezek nagyon fontos dolgok, ha nem tudunk benne eligazodni, kérjünk tájékoztatást, ott az adott helyen, a banki ügyintézőtől.” – fejtette ki Farkas Zsuzsanna, majd hozzátette: „Egy hitelfelvételnek előnye és hátránya is van. Fontos, hogy mindenről tájékozódjanak és felelősségteljesen döntsenek.”

Farkas Zsuzsanna a hétköznapi életből is hozott példákat a fiataloknak, emellett matematikához köthető feladatokat is oldottak meg (például a törlesztőrészlet kiszámolása). A hetedikesek aktívan részt vettek a foglalkozáson, saját tapasztalataikat is elmesélték.