quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Lekésett egy járatot? Tíz perc múlva jön a következő!

2018. február 22.

Magára a tram-train beruházásra pedig már csak két évet kell várni…

Szinte a budapesti metrójáratok sűrűségével fogják váltani egymást a reggeli csúcsban a Vásárhely- Szeged között ingázó tram-train villamosvasúti kocsik. A vasúti munkálatok kivitelezését hamarosan kezdik, melynek egy fontos részeként megújul a Szeged- Békéscsaba közötti vasúti pálya is.

Lekésett egy járatot? Tíz perc múlva jön a következő!
A Kossuth tér és az Andrássy utcai megálló terve

 A közművek kiváltása már javában zajlik a városban, és ezt követően, várhatóan a hónap közepén a villamosvasúti munkálatok is megindulhatnak. Ennek keretében nagyrészt egy vágányú hálózat épül, ám a Népkert Vasútállomásnál, az Andrássy úton, és a Hódmezővásárhely Vasútállomásnál már két vágány létesül, hiszen a szerelvények itt tudják majd elkerülni egymást.

Az elkerülő út átadását követően, azaz nem sokkal március 29-e után le fogják zárni a teljes vasúti pályát és a Swietelski meg fogja kezdeni a Vásárhely-Szeged közötti vasút felújítását – ez a Szabadka és Békéscsaba közötti vasút teljes felújítását jelenti

– ezt már egy lakossági fórumon jelentette be Lázár János, országgyűlési képviselő.

A beruházásról portálunk egyébként még sok más, érdekes információt megtudott: például, hogy nyolc darab tram-train kocsi ingázik majd Szeged és Hódmezővásárhely között. Az úgynevezett Citylink hybrid szerelvényeken összesen 202-en tudnak utazni, ebből ülve 91 fő, valamint megtalálható rajtuk 4 darab mozgássérült férőhely, és 107 darab állóhely. A járműveket úgy alakították ki, hogy kerékpár szállításra is alkalmasak lesznek. A nagyvasúti munkálatoknak köszönhetően végsebességük akár 100 km/h-t is elérheti majd.

A képen az új szerelvény

A járatok megtervezésekor a szakemberek figyelembe vették a különböző napszakokat, így például a reggeli csúcsidőszakban Szeged felé 10 percenként lesz lehetőségünk elcsípni egy- egy villamosvasúti kocsit. Napközben 30 percenkénti váltásban közlekednek, a délutáni csúcsban pedig 20 percenként. Késő este és hétvégén pedig 30 percet kell várnunk egy újabb szerelvényre, ha esetleg az orrunk előtt ment el egy másik. A két végállomás között mindössze 42 percet kell utaznunk, Szeged és Vásárhely belvárosa pedig 32 percnyire lesz a tram-trainnel. De a hagyományos személyvonaton közlekedőknek is jó hír, hogy a korszerűsítésnek köszönhetően Szeged és Békéscsaba között a menetidő előre láthatóan 7 perccel csökken.