quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 20. vasárnap
  -  Tivadar
Promenad.hu archívum

Rajzlapokon a világ rejtett csodái

2018. február 01.


A hagyományokhoz híven idén is egy tárlat keretében mutatták be az érdeklődőknek a Makói Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola képzőművészeti tanszakának diákjai, mivel is foglalkoztak az első félévben. A Bartók iskola aulájában csütörtökön nyílt meg a kiállítás a gyerekek munkáiból. – A művészeti oktatás célja teljesen más, mint a humán vagy a reál tárgyaké, nem arra tanít, hogy miből áll a világ, hogyan működik, hanem arra, milyen szépségek vesznek körül – fejtette ki a köszöntőjében Bertus Barcza Anikó. A művésztanár hozzátette: a képzőművészet elvezet a harmóniába, a világ rejtett csodáira nyitja fel a szemet.

Bertus Barcza Anikó köszöntötte a jelenlévőket

A gyerekeknek különféle témakörökben kellett alkotniuk a félévi vizsgákra. – Az előképzősök a Didergő király című mesét dolgozták fel, miközben megismerkedtek az emberábrázolással, a térkitöltéssel és a hideg-meleg színekkel – vette át a szót Bárdi Andrea. A művésztanártól megtudtuk: a 3-4. osztályosok témája az Én és a kedvenc állatom címet kapta, az ötödikesek királyok és fejedelmek portréját készítették el, a hatodikosok Rómeó és Júlia történetét ábrázoltak, a hetedikesek és a végzősöknek pedig középkori ajtókopogtatókat kellett tervezniük.

Az alkotó és alkotása, vagyis Kerekes-Papdi Rebeka és Mátyás király

Kerekes-Papdi Rebeka még elsősként zenét, pontosabban furulyázni tanult a Bartókban. – Később váltottam, most a képzőművészet, s azon belül a rajzolás jobban érdekel, s úgy érzem, ebben tehetségesebb is vagyok – árulta el az ötödik osztályos kislány. Általában ceruzával dolgozik, ritkábban vízfestékkel, zsírkrétával vagy tollal. Most az utóbbival, hiszen az volt a feladat, hogy ezzel készítsen király- vagy fejedelemportrét. Ő Mátyás királyt választotta. Rebeka kedvenc színe a ciklámen és a türkizkék.

Az iskola képzőművészeti tanszaka az úgynevezett Bagolyvárban működik. Itt Bárdi Andrea művésztanár 68 kisdiákkal foglalkozik öt csoportban. A Bartókon kívül a József Attila Gimnáziumból, a Kálvin téri Református Általános Iskolából és a Szent István Egyházi Iskolából is járnak ide tanulók. A kis képzőművészek mind a városban, mind más településen bemutatták már több alkalommal is a tudásukat, s kiváló alkotásaikkal öregbítették a Bartók hírnevét.

Munkatársunktól. K.