Nyolc tram-train kocsi ingázik majd Vásárhely és Szeged között

Az országban egyedülálló integrált nagyvasút–villamos rendszer kialakításához kapcsolódó közműkiváltások még tavaly elkezdődtek Vásárhelyen, az Ady Endre és a Bajcsy – Zsilinszky Endre utcákon.
A szakemberek szerint is műszaki csemegének számító közlekedési rendszer villamosvasúti munkálatait a STRABAG végzi a városban, ahol 3,5 kilométeres vágány épül a Népkerti Vasútállomástól a belvároson keresztül a nagyállomásig. Szeged és a hódmezővásárhelyi Népkert vasútállomás közötti vasútvonal megfelelő kialakításán, a közbeszerzési eljárás nyerteseként, a SWITELSKY Vasúttechnika Kft. dolgozik majd.
A 21,3 kilométeres szakasz átépítésével korszerűbb lesz a Népkert vágányhálózata is. Algyő állomásnál nemcsak korszerűsítik a vágányhálózatot, hanem bővítik is. Emellett új, második vágány épül Szeged-Rókus – Baktó és Sártó – Kopáncs forgalmi kitérőnél.
Nyolc tram-train jármű ingázik majd Vásárhely és Szeged között. A MÁV-Start Zrt. közbeszerzési eljárásán nyertes STADLER szerzi be a járműveket, amelyeken mozgáskorlátozottak is kényelmesen utazhatnak. A vásárhelyieknek a kerékpárjaikat sem kell otthon hagyniuk. Bicikliket is lehet szállítani a járműveken.
A 200 fős tram-train szerelvények csúcsidőben 10 percenkénti váltással közlekednek majd.