Online ellenőrzik az adózókat a NAV revizorai

Papírmentes, online ellenőrzési rendszert vezetett be a Nemzeti Adó- és Vámhivatal – tájékoztatta Tállai András, a Nemzetgazdasági Minisztérium parlamenti és adóügyekért felelős államtitkára az MTI-t
Szavai szerint az ellenőrzésre kiválasztott adózónak az iratanyaggal nem kell felkeresnie az adóhivatalt, a szükséges dokumentumokat egy kattintással elküldheti.
Az online ellenőrzés nem kötelező, csak egy lehetőség, amelyet az adóhivatal kínál az ügyfeleinek – tette hozzá, egyúttal megjegyezte az online-ellenőrzés lehetősége mindenki számára adott, akinek van elektronikus aláírása.
A NAV-elnök mindezeken felül arról is beszámolt, hogy az adórevizorok már több online-ellenőrzést is lefolytattak. Szavai szerint három munkanap alatt lezárták mindegyiket.
A kiutalás előtti ellenőrzésre kiválasztott vállalkozót a revizorok felhívták, és tájékoztatták arról, hogy az ellenőrzéshez szükséges iratokat elektronikusan is megküldheti. Az adózó élt a lehetőséggel, és elektronikusan küldte meg többek között az áfa-analitikát, a számlákat és a bankszámla-kivonatokat – mondta az államtitkár.
(Borítókép: illusztráció; forrás: NAV)