quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 20. vasárnap
  -  Tivadar
Promenad.hu archívum

Olcsóbb, gyorsabb és egyszerűbb az ügyintézés

2018. január 29.


Megújult és kibővült szolgáltatásokkal működik január 1-től a Hódmezővásárhelyi Járási Hivatal Ady Endre utcai épülete. A Csongrád Megyei Kormányhivatal közel 350 millió Ft hazai költségvetési forrás felhasználásával több, mint 800 m2-es új irodaépület megépítésével bővítette a Hódmezővásárhely, Ady Endre u. 14. szám alatti épületét. Az elkészül új épületszárnyat Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter adta át.

Az átszervezések mozgatórugója az ügyfelek igénye és érdeke volt. Az, hogy minél több állami szolgáltatás helyben hozzáférhető legyen. A 2013-as járási induláskor 7 szervezeti egység volt a hivatalban, 97 munkatárssal. Most 14 szervezeti egységben 297 kollega dolgozik. Az induláskor a Járási Hivatal 57 ezer ügyet intézett, 2017-ben 276 ezer volt az iktatott ügyiratok száma. A fejlesztések és átszervezések eredménye intenzívebb ügyféljelenlétet hozott. A megújult, megszépült külső egyben csillogó belsőt kíván. Hatékonyabb, gyorsabb kiszolgálást, tehermentesebbé váló ügyfeleket” – mondta el dr. Juhász Tünde kormánymegbízott.

Dr. Juhász Tünde

A teljes körűen a kormányablakba integrált Nemzeti Adó és Vámhivatali ügyfélszolgálat a meglévők mellett további 5 munkaállomás kialakítását igényelte. A NAV ablak  január 3.-a óta fogadja ügyfeleit az új helyszínen.

2010-ben azért kezdtünk el egy átalakítást a hivatalok munkájában, hogy az segítse az emberek életét, a vállalkozások életét. Ez a megkezdett munka úgy tűnik, hogy sikerrel járt. Teljesülni látszik az a cél, hogy olyan közigazgatásunk legyen, amelyről az az általános vélemény az emberekben, hogy valóban az ő érdekeiknek megfelelően, a köz szolgálatában végzi a munkáját. Csongrád megye ma már a Dél-alföldi régió második legfejlettebb megyéje. Országos átlag feletti volt a növekedés, ennek megfelelően a munkába állók száma kedvezően alakult” – hangzott el Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter beszédében.

Varga Mihály

A tárcavezető hozzátette, hogy a NAV kormányablakokba költöztetésével az adófizetők pénzt, időt és energiát takarítanak meg. Az Adóhivatal már 64 olyan településen jelenik meg, ahol korábban nem volt lehetőség a személyes ügyintézésre. A miniszter kitért arra, hogy szeretnék erősíteni a digitalizációt, az elektronikus ügyintézést. Elmondta, hogy tavaly 1,4 millió ügyfél volt, aki rá sem tekintett az adóbevallására, ami azt jelenti, hogy megbíznak a NAV-ban.

Óriási jelentőségű az, hogy sikerült a területi közigazgatást egybe szervezni. Ismeretes, hogy mekkora küzdelmet folytattunk a háttérintézmények megszüntetése érdekében, a bürokrácia csökkentésének érdekében. Összeszerveztük azokat a feladatokat, amiket a területi közigazgatásnak kell elvégezni egy helyen. Ezt követően megkezdtük az együttműködést a társminisztériumokkal, első sorban a legnagyobb állampolgári ügyfélforgalmat bonyolító Nemzeti Adó és Vámhivatallal. Ennek eredményeképpen 91 új NAV és Kormányablak együttműködésről tudok beszámolni. Az első feladatot, amit 2014-ben magunk elé tűztünk, hogy olcsóbb, gyorsabb és egyszerűbb legyen az ügyintézés, azt az illetékek csökkentésével, 270 törvény újraírásával az eljárási szabályok egyszerűsítésével jelentős mértékben el tudtuk érni” – mondta el Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter.

Lázár János

A politikus kiemelte, hogy a kormány célja az volt, hogy minden járási hivatali központban az adóügyeket és a közigazgatásban érintett ügyeket egy helyen lehessen intézni és lehetőség szerint ne csak egy helyszínen, hanem az ügyfelek azt tapasztalják, hogy az ügyintézők együttműködésével, közös munkával lehet eredményt elérni.

Városfejlesztés szempontjából az egyik legfontosabb és leg kézzelfoghatóbb dolog az infrastruktúra fejlesztése. Ezért építjük az elkerülő utat, ezért újítjuk fel az óvodáinkat és az orvosi rendelőinket, ezért bővítjük a kórházunkat. Ugyani ilyen fontos egy város szempontjából a szolgáltatás és azoknak a színvonala. Hódmezővásárhely egy agrárváros. Ennek az átszervezésnek köszönhetően ma elmondhatjuk, hogy a Csongrád megyei agrár-közigazgatási feladatokat Vásárhelyen lehet megtalálni. Ezt fogja erősíteni az is, hogy még ebben az esztendőben a Csongrád Megyei Agrárkamara Szegedről Hódmezővásárhelyre fog költözni, és még erősebben tudjuk az agrárvállalkozásokat támogatni a tevékenységükben” – mondta el Hegedűs Zoltán, Hódmezővásárhely polgármesteri jogkörrel megbízott alpolgármestere.

Hegedűs Zoltán

Az állampolgárok jobb kiszolgálása érdekében ideköltözött a Foglalkoztatási Osztály, valamint a Földhivatali Osztály ügyfélszolgálata is. Így az épület földszintjén található kormányablakban már 29 munkaállomáson dolgoznak, és az eddig megszokott okmányirodai és családtámogatási ügyek mellett földhivatali és foglalkoztatási ügyekben is itt várják az ügyfeleket.

 

Sz.Viktor

Fotók: n.j.