Szabadulószobát alakítanak ki egy szarvasi általános iskolában

A tananyaghoz kapcsolódó, év közben többször átrendezhető szabadulószobát alakítanak ki a szarvasi Szlovák Általános Iskolában. Az intézmény fejlesztési elképzeléseit az Emberi Erőforrások Minisztériuma 72 millió forinttal támogatta.
Nyemcsok Mátyásné, az iskola igazgatója az MTI megkeresésére elmondta, a teremhez a kollégium négy használaton kívüli tetőtéri szobáját építik át. A tervek már készülnek. A diákok (az elképzelések szerint egy-egy osztály évente legalább öt alkalommal) a következő tanévtől használhatják majd.
A feladatsorokat a tananyag alapján állítják össze. Az alsóbb évfolyamon még főként olvasási ismeretekkel lehet ,,kiszabadulni”, felsőben már kifejezetten a tantárgyi számonkérés eszközei lesznek – húzta alá az intézményvezető. Hozzátette, a tervek szerint a 4-6 fős csoportoknak nem mondják meg előre, hogy mely tantárgyból kell készülniük, ezzel szeretnék ösztönözni a diákokat, hogy valamennyi tantárgy tanulására figyeljenek oda.
A tudás mellett a gyerekek szociális kompetenciái is fejleszthetőek így, hiszen a csapatnak együtt kell működnie a minél gyorsabb kiszabadulás érdekében – jegyezte meg az igazgató.
Nyemcsok Mátyásné elmondta, a Szarvason lévő másik három általános iskolával is együttműködnek, tervezik, hogy évfolyamonként 20-20 diákot meghívnak majd egy ,,kiszabadulós játékra”. A szobák később tantárgyi vetélkedők alapjai is lehetnek – tette hozzá.
A programot két év múlva hatékonyságméréssel kell zárni, de a szabadulószobák ezután is megmaradnak – közölte, egyúttal azt is megjegyezte, nem tud más magyar oktatási intézményről, ahol lenne hasonló.
Az igazgató kifejtette, hogy a 72 millió forintos támogatás egy részéből az úgynevezett projektoktatási módszert is szeretnék bevezetni az iskolában. Ennek az a lényege, hogy kiválasztanak egy-egy témát – például ilyen lehet a víz, a nap -, amelyhez kapcsolódóan valamennyi tantárgy ismeretanyagát, a költeményektől kezdve a zenei műveken át a földrajzig és a fizikáig, megtanítanák a szaktanárok.
Eleinte egy-egy projekthetet hirdetnének meg, de ha a módszer beválik, elképzelhető, hogy az egész iskolában így alakítanák ki a tanrendet – mondta Nyemcsok Mátyásné.